התגובה הישראלית הגיעה: לאחר הדיווחים באיראן על תקיפה ישראלית של יעדים צבאיים, היום (שישי) מסר מקור ישראלי כי ישראל תקפה בסיס צבאי קרוב לאתר גרעיני איראני באיספהאן - כך ע"פ הדיווחים.

דיווחים על תקיפה ישראלית באיראן: "פגעה בבסיס אווירי ליד אספהאן"
בזמן שכולם התמקדו באיראן: זה מה שישראל עשתה לכאורה הלילה בסוריה

עוד אמר המקור כי "המסר לאיראן היה ברור ואנחנו יכולים לפגוע באתרי הגרעין שלהם. המתקפה שלנו על איספהאן מראה שאתרי הגרעין של איראן נמצאים בסכנה".

בתוך כך, גורם אמריקני בכיר אמר הלילה לרשת ABC כי טילים ישראליים פגעו באתר באיראן ובכיר אמריקני נוסף אמר לרשת אל-ג'זירה כי "ישראל פתחה במתקפה". משמרות המהפכה הודיעו על מצב כוננות מרבית בכל הבסיסים הצבאיים במדינה, המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן נקראה ל"דיון דחוף".

בישראל עדיין שומרים על שתיקה, אך גורמים ישראלים אישרו לניו יורק טיימס שישראל ביצעה "תקיפה מוגבלת" באיראן. באיראן מנסים למזער את האירוע ולטעון שלא מדובר בפגיעה משמעותית, ולפי הדיווחים המקומיים התקיפה בוצעה באמצות מל"טים ששוגרו מתוך שטח איראן – לבסיס האוויר האיראני סמוך לאיספהאן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בארה"ב מדווחים: התגובה תוכננה באופן שאיראן תוכל להכיל את התקיפה, אם כי גם על החיסול של הגנרל האיראני, המודיעין לא העריך שאיראן תגיב במתקפת טילים.

מקור ישראלי מסר ל"פיינשל טיימס" כי ישראל הודיעה לארצות הברית על כוונתה לבצע תקיפות באיראן ביום חמישי בערב, אל לא כללה פרטים נוספים. עוד נמסר כי איראן פגעה ביעד צבאי שהיה מעורב בהפצצת ישראל בשבת האחרונה.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]