בחלוף שישה ימים מהמתקפה האיראנית על ישראל, פיצוצים נשמעו הלילה (שישי) באיראן, בסוריה ובעיראק. גורמים אמריקאים מסרו לרשתות ABC ו-CNN כי מטרות באיראן נתקפו ע"י ישראל. גורמים איראנים אישרו ל"ניו-יורק טיימס" שהתקיפה הביאו לפגיעה בבסיס אווירי סמוך לעיר איספהאן שבמרכז איראן, עם זאת האיראנים מנסים למזער את האירוע. לצד הדיווח הזה יוצאות גם הכחשות מאיראן לכך שבכלל התרחשה תקיפה.

בעזרת מטוסי טילים ארוכי טווח: כך בוצעה התקיפה באיראן | פרטים חדשים
התקיפה באיראן באמת הייתה "דרדל'ה"? "הפעולה לא הכאיבה להם"

"מעריב" שוחח עם האלוף במיל' יעקב עמידרור כדי לקבל תובנות נוספות על המשמעויות של תקיפה מהסוג הזה וההשלכות הצפויות לה. כידוע, עמידרור כיהן בעברו כראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), היה ראש חטיבת המחקר באמ"ן ושימש גם כמזכיר הצבאי לשר הביטחון, וכיום משמש כעמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון.

עמידרור מודה שאינו יודע בוודאות מה היה שם (הדיווחים על תקיפה באיראן). הוא מדגיש ש"יש הבדל גדול בין מבצע שהשתמשו בו ברחפנים קטנים מתוך איראן, לבין מבצע שנורו טילי שיוט שמגיעים עד לשם, כי אני מבין שטילים בליסטים לא היו, יש הבדל בין שני המבצעים, זה לא אותו דבר". שתי דרכי הפעולה הן לתפיסתו דרכים לאותת לאיראנים – "אנחנו יודעים להגיע אליכם!" אבל זה לא אותו איתות.

הוא מסביר: "אם זה טילי שיוט, אז זה מאוד משמעותי, המסר לאיראנים הוא לא רק שאנחנו יודעים להגיע אליכם, אלא שאין לכם הגנה מפנינו, בעוד לנו יש הגנה טובה מפניכם. גם אם בפעם הבאה שיעור הירוט לא יהיה 99 אחוז אלא 90 אחוז, עדיין, לנו יש הגנה טובה ולכם אין". האלוף במיל' רואה בכך איתות מאוד חזק, אבל יחד עם זאת, מסר כזה שלא מחייב את האיראנים להגיב חזרה, כי "לא התפוצצו דברים גדולים ואף איראני לא מרגיש שכלו כל הקיצים". 

עמידרור מעריך שהסיכוי לתגובה איראנית על הפעולה אמש הוא גדול יותר אם זו הייתה תקיפה של טילי שיוט, מאשר אם זאת הייתה תקיפה של רחפנים מתוך איראן. אם מדובר בכלי טיס קטנים, בלתי מאוישים לדבריו, "זה סיפור איראני פנימי, שהם יכולים לשבת בשקט ולא לעשות כלום".

ראש המל"ל לשעבר אינו סבור שתקיפה של איראן באמצעות חיזבאללה היא קלף שאיראן תשתמש בו כעת. הוא אומר ש"הדבר האחרון שהאיראנים רוצים עכשיו, זה מלחמה גדולה של חיזבאללה". עמידרור טוען ש"זה הרגע הכי לא נוח לאיראניים, הם במצוקה בין לאומית". עמידרור לא חושב שהאיראנים עכשיו יסכנו את חיזבאללה, "טיפשים הם לא", הוא קובע.

כשנשאל מה להבנתו משדרים הצדדים, השיב כי הוא לא חושב שישראל "משדרת", אלא "ישראל פועלת. האיראנים הם אלה שצריכים להחליט מה הם משדרים כלפי העם שלהם החוצה". להבנתו, ישראל החליטה על תגובה מוגבלת: "ירו מה שירו... אני לא יודע כמה, פגע היכן שפגע... בזה ישראל סיימה".