בטלגרף הבריטי פורסם היום (שישי) טור ביקורתי כלפי ראש הממשלה נתניהו, בו נכתב כי במקום להקשיב לאזהרותיהם של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויתר מנהיגי ה-G7, בחר נתניהו להתעלם ולתקוף באיראן - ובכך גרם לזה שהסיכון לשלום במזרח התיכון כולו גדול מתמיד.

"המסר לאיראן היה ברור": כך בוצעה התקיפה באיראן | פרטים חדשים על פי דיווחים זרים
בזמן שכולם התמקדו באיראן: זה מה שישראל עשתה לכאורה הלילה בסוריה

"עבור כמה גורמים בממשלת ישראל, הסיכון למלחמה כוללת עם איראן היה פשוט גדול מדי", נכתב בטלגרף. "טהראן הבטיחה להגיב בעין לכל מתקפה על שטחה, ולהוביל את שתי המדינות לסדרה של מתקפות תגמול שיסלימו את המצב מעבר לשליטתה של כל אחת מהן".

עוד נכתב: "נתניהו עשה כעת את מה שמר ביידן, מנהיגי G7 אחרים והאו"ם הזהירו אותו לא לעשות. הוא עוד עורר מעצמה אזורית עוינת ובלתי צפויה עם יכולות גרעיניות לא ברורות".

"במשך שנים איראן וישראל התקיימו במצב של מלחמה קרה, המונעת על ידי תמיכתה של טהראן באויבי ישראל הקרובים לבית. אבל אירועי השעות המוקדמות של יום שישי בבוקר הופכים לראשונה מלחמה לוהטת בין שתי המדינות לאפשרות ריאלית".

לסיום נכתב: "עד כה, חשיבות היחסים של ישראל עם ארה"ב הגבילה את נתניהו ממה שעשוי להיות האינסטינקט שלו להילחם חזק ככל האפשר נגד איראן ושלוחותיה. הסיכון לשלום במזרח התיכון כולו גדול מתמיד. בוושינגטון, כמו בתל אביב, מנהיגים עוצרים כעת את נשימתם כדי לראות מה איראן עושה הלאה".