מקור המקורב לממשל ביידן מסר כי הבית הלבן שוקל הסכם גרעין חדש עם איראן בתמורה להסרת כמה סנקציות כלכליות על טהראן, זאת כדי למנוע מלחמה אזורית, כך פורסם השבוע ב-inews.

"טעינו": יוסי כהן מכה על חטא על השגיאה הגדולה של ישראל
פיתוי מסוכן: נתניהו הוזהר - "תגובה חריפה באיראן תוביל למלחמת עולם שלישית"

המקור אמר: "השקפה אחת בממשל היא שהנשיא רואה הזדמנות להתחיל בשיחות דיפלומטיות להחייאת הסכם הגרעין עם איראן. למיטב הבנתי, זה נתפס כדרך לפיוס הן את ישראל והן את איראן. מובטחת לישראל שאיום גרעיני מאיראן יבוטל ואיראן תהיה מובטחת שתגובה צבאית מישראל על אדמתה תימנע יותר'".

בתוך כך, בצל החשש ממלחמה אזורית, המלחמה עם חמאס עדיין נמשכת, כאשר מצרים הגבירה לאחרונה את דרישותיה להפסקת אש כאשר הסיבה לכך עשויה להיות חשש שמבצע ישראלי לגבול עזה-מצרים יחשוף כפילות מצרית.

גם חמאס וגם מצרים הרוויחו יפה מפעולות הברחה מעבר לגבול עזה. כשמנהיג מצרים, א-סיסי, תפס את השלטון, הוא הציף את רוב המנהרות בביוב, וייתכן שהתנגדותו למנהרות הייתה קשורה פחות להתנגדות למנהרות כשלעצמה ויותר לרעיון שמישהו אחר עשוי לשלוט בהן.

ישראלים רבים ופקידים אזוריים מאמינים כעת שייתכן שיש יותר מנהרות מכפי שסיסי הניח. נותרה שאלה פתוחה כיצד רכשה עזה כל כך הרבה נשק איראני, סיני, צפון קוריאני או רוסי. ישראל שלטה ברוב גבולות עזה ויירטה באופן קבוע ניסיונות טורקים ואיראנים להבריח נשק וחומרי נפץ דרך הים.

נשאלת השאלה מדוע מצרים תהיה כל כך מתירנית? קל להאשים את חוסר היכולת המצרית או אפילו שחיתות קטנה על הצבא, אבל סביר להניח שיש עוד משהו במשחק. ייתכן שמצרים יצרה מתנה שקטה עם איראן: הצבא המצרי יעלים עין מהעברת נשק איראני וירוויח מעבר נאה תמורת.