שריף סואעד, תושב הכפר ראס אל-עין שליד כרמיאל, נהרג מירי טילי נ"ט שחיזבאללה שיגר הלילה לאזור הר דב. כך הותר לפרסום הבוקר (שישי). בהודעת דובר צה"ל נמסר כי ההרוג נפגע בעת פעילות תשתית באזור. סועאד היה נהג משאית ועבור צה״ל היה אמור להקים מכשול שעדיין לא קיים בהר דב. באירוע לא היו עוד נפגעים.

אחרי תקיפה חריגה בדרום לבנון, צה"ל פגע גם במזרח המדינה | צפו
חריג: מפקד חיל האוויר השתתף בתקיפת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה I דיווח

במקביל, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתיות חיזבאללה במרחב שבעא ומרכבא. לאחר מכן בשעות הבוקר, תקף צה"ל במישור דורוס שבמזרח לבנון. כתוצאה מכך, נגרם נזק למכלית סולר שהייתה באזור והנהג שהיה בתוכה פונה לבית החולים לטיפול בכוויות. כזכור, בעקבות המצב המתוח בצפון, ולאחר ששני בתים נפגעו כתוצאה מירי טילים לעבר אביבים וקרוון אחד נשרף, רמת הכוננות בגזרה הועלתה אתמול. בתוך כך, צה״ל תקף הלילה בעין אל טין בדרום לבנון.

תקיפות צה''ל בלבנון (צילום: דובר צה''ל)
תקיפות צה''ל בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

שר הביטחון, יואב גלנט, מסר אתמול: "סיימתי כעת הערכת מצב ודיון מבצעי עמוק בפיקוד הצפון, הפעולות המתבצעות איכותית מאוד, יש הרבה כוחות שפרוסים על הקו, יש פעולה התקפית הולכת ומתמשכת של כוחות צה"ל בכל דרום לבנון. התוצאות המבצעיות מרשימות מאוד - מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, אלה האנשים שהיו אחראים על הפעולה ההתקפית, על הרצון לפגוע באזרחי מדינת ישראל, ואנחנו גרמנו לכך שמחציתם מתים, ומחציתם מתחבאים ומפקירים את דרום לבנון לפעולת צה״ל״. 

חברת ה״מוביל החדש״, בה סועאד עבד פרסמה הודעה שבה נכתב: ״אנו כואבים ומתאבלים על מותו של שריף סואעד נהג חברתנו בעת מילוי תפקידו כנהג משאית בקו גבול הצפון מפגיעת טיל נ״ט. שריף היה נהג משאית מוערך ועובד מצטיין, תנחומים חמים בשעה עגומה זו״.

אדהם סואעד, יו"ר הוועד המקומי בכפר ראס אל עין ובן דודו של שריף, סיפר ששריף, שעבד כנהג משאית בחברת הנמל החדש, הוביל הלילה בטונדות להר דב. "הוא נפגע מטיל נ"ט שפגע ישירות בקבינה. מותו נקבע במקום. גם אני נהג משאית וחלק מהעבודה שלנו נעשה במקומות מסוכנים באזור הצפון, אבל לא ידעתי שהוא נוסע להר דב" - כך ע"פ דיווח בוואלה. 

עוד סיפר כי חבר של שריף, מכפר סלאמה השכן, נסע מאחוריו ו"ראה את הכל". "הוא ראה את שריף נהרג לו מול העיניים והוא לא יכול היה להציל אותו. הוא עדיין בהלם.

"שריף נשוי לענוד ואב לשני בנים, תיים ואיאן, בני 6 ו-7. בכפר שלו חיים גם הוריו, שלושה אחיו ושלוש אחיותיו. רק לפני חצי שנה סיים לבנות את ביתו החדש. בצבא שירת כנהג תובלה. הוא יקבר בראש אל עין, כפר שנמצא בוואדי צלמון ושייך למועצה האזורית משגב. מועד ההלויה עדיין לא ידוע".