האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, התראיין היום (שישי) בכאן רשת ב' והתייחס למשמעויות מאחורי הפעולה הצפויה של צה"ל ברפיח ולתוכנית "היום שאחרי" בעזה.

ישראל על פרשת דרכים: הכניסה לרפיח תדחה לטובת עסקת חטופים?
חיזבאללה פתח באש כבדה, צה"ל השיב: כל הפרטים על ליל הקרבות בצפון הארץ

"בלי שיש למי למסור את השטח לאחר הפעולה, לא הייתי תומך בה", אמר זיו על הכניסה לרפיח. "ברגע שאתה הולך לפעולה עם רמת סיכון מאוד גבוהה, בשל כך שרפיח זה מקום מאוד קשה וצפוף להילחם להילחם בו. אין לי ספק שחמאס מכין לנו שם מארב אסטרטגי, כדי לייצר אסון שייפול על ישראל. יש להוסיף לזה את הרגישות המצרית והאמריקאית. אתה לוקח פעולה שהיא בסיכון הרבה יותר גבוה מכל מה שעשינו ברצועה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אם אתה עושה את זה ויש לך למי למסור את המקום, אז אתה מפרק את הגדודים", הוסיף, "אבל אם אתה עושה את זה כמו בח'אן יונס, ובשאר הרצועה, אתה משאיר ואקום ויוצא משם. חמאס מקבל בחזרה את המקום, אז מה עשית בזה?".

"כל ההישגים האלו מאבדים את התוקף שלהם", הדגיש. "לעשות בדיוק את אותו הדבר ברפיח, כאילו שלא למדנו כלום זה מאוד מתסכל. אני ממש נגדו. זו התנהלות פוליטית של ראש הממשלה בלחץ של סמוטריץ' ובן גביר, להבנתי, בניגוד מוחלט לגלנט, גנץ ומערכת הביטחון. ראש הממשלה חלש מידי, הוא נתון ללחצים של בן גביר וסמוטריץ שפועלים על פי שיקולים לא ביטחוניים. וכך מתקבלות ההחלטות".

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,שריה דיאמנט, פלאש 90,אריה לייב אברמס, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,שריה דיאמנט, פלאש 90,אריה לייב אברמס, פלאש 90)

עוד התייחס בהמשך למסירת השטחים: "יש שתי אופציות, או חמאס או פתח. כשאנחנו לא משאירים את זה לאף אחד, בעצם השארנו את זה לחמאס. הוא הביע תמיכה במסירה לפת"ח: האויב של האויב שלך הוא הידיד שלך. הם שונאים את החמאס יותר מאיתנו. הזיכרון שלהם של 300 האנשים שלהם שזרקו אותם מהגגות בעזה חקוק בהם, הם מאוד ישמחו לחגוג את שובם".

לסיום ציין כי "פת"ח היא בסוף הרשות הפלסטינית, ואיתם אתה מנהל יום יום את הפעילות ביהודה ושומרון. כמה שהם לא טובים, הם עדיפים מהחמאס, הם לא עשו לך את ה-7 באוקטובר".