מטה משפחות החטופים הודיע היום (שלישי) כי החטוף ליאור רודאיף נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה. רודאיף, בן 61 מקיבוץ ניר יצחק, הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושלושה נכדים. "לממשלת ישראל החובה המוסרית למצות את כל האפשרויות בעסקה הנוכחית, ולהבטיח שליאור יגיע לקבורה בישראל", מסרו במטה המשפחות וסיפרו: "היה איש של נתינה ולב ענק לכל סובביו".

כמו כן, בהמשך סיפרו על ליאור: "איש של נתינה ולב ענק לכל סובביו. במשך 40 שנה התנדב כנהג אמבולנס באשכול, לכל מקום תמיד התנדב ראשון והושיט יד לכל. ארגנטינאי בנשמה, רוכב אופניים מושבע ומעריץ את שלמה ארצי". 

מקיבוץ ניר יצחק, בו התגורר רודאיף, נמסר: "ביתנו כואב ואבל עם קבלת הידיעה המרה על מותו של ליאור רודאיף.מחבקים ומשתתפים בצערה של יפה, הילדים וכל המשפחה המורחבת".

עצרת משפחות החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הודעה זו מגיעה לאחר שהתברר כי חטוף נוסף נרצח ב-7 באוקטובר. במהלך סוף השבוע האחרון נציגי צה״ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית הודיעו למשפחתו של אליקים שלמה ליבמן, שהוגדר חטוף, כי גופתו אותרה בקבר של נרצחת שנקברה בגוש דן, ונרצחה יחד עם ליבמן בחניון רעים ב-7 באוקטובר.

קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה״ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות.