בזמן שצה"ל מרחיב את פעילותו ברפיח, נמשכים הניסיונות להציל את המו"מ בין ישראל לחמאס. אתמול הגיעו משלחות מטעם ארגון הטרור וישראל לקהיר, בירת מצרים, במקביל להגעת משלחות מקטאר וארה"ב בראשות ראש ה-CIA ויליאם ברנס. בינתיים, צה״ל פתח הבוקר (רביעי) מחדש את מעבר כרם שלום.

בקהיר רואים אחרת את סיום המלחמה: המחלוקת הגדולה בין ישראל למצרים | ד"ר אופיר וינטר

שני מקורות מצרים שצוטטו ברויטרס אמרו כי כל המשלחות שהשתתפו בשיחות אתמול הגיבו בחיוב לחידוש המשא ומתן והפגישות הצפויות להימשך הבוקר. גורם יודע דבר אמר לרויטרס כי ברנס יגיע במהלך היום לישראל כדי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו וגורמים נוספים. בארה"ב מאמינים כי ניתן להתגבר על המחלוקות בין הצדדים. 

נשיא מצרים א-סיסי (צילום: רויטרס)
נשיא מצרים א-סיסי (צילום: רויטרס)

בתוך כך, מקורות מצרים ששוחחו עם העיתון הלבנוני "אל אחבאר" אמרו כי הם קיוו "להגיע לנוסחת מסגרת תוך 72 שעות". המקורות דיווחו בנוסף כי גורמים מצריים הביעו בפני עמיתיהם הישראלים את "חוסר שביעות רצונם מהעיכוב במידע על התנועות באזור הגבול", שאותו ייחסו לישראלים, וציינו כי "ההחלטה על ביצוע פעולות מוגבלות הועברה מאוחר מדי". 

מקור מצרי נוסף אמר ל"אל ערבי אל ג'דיד" כי קהיר העבירה מכתב מחאה לירושלים בעקבות הפעילות סמוך למעבר רפיח, בו הזהירה מצרים כי "אי יכולת של ישראל להתפשר בנושא עלולה לדחוף את מצרים לבחון מחדש את תפקידה כמתווכת במשא ומתן בין הצדדים בתקופה הקרובה". 

כמו כן, מצרים קראה לישראל לעמוד בהסכמים שנחתמו בין הצדדים ובסעיפים הנוגעים לפעילות באזור ציר פילדלפי ומעבר רפיח. המקור ששוחח עם "אל ערבי אל ג'דיד" אמר כי הנפת דגל ישראל במעבר רפיח "עורר זעם בהנהגה המצרית".