בית הדין הצבאי עופר גזר הבוקר שלושה מאסרי עולם (75 שנה במצטבר) על חוסאם קוואסמה, בן 40 שנעצר בתחילת חודש יולי ותכנן את חטיפת ורצח הנערים אייל יפרח, גלעד שער ונפתלי פרנקל ז"ל.



קוואסמה גם צייד את החוטפים בנשק ולאחר מכן סייע בקבורת גופות הנערים והסתיר את הרוצחים עד שלוחמי צה"ל הגיעו אליהם. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי קוואסמה הודה כי עמד מאחורי תכנון כל האירוע שהוביל למבצע שובו אחים. הוא גייס את שני הרוצחים, מרואן קוואסמה ועומר אבו עיישה. הוא הודה בנוסף כי הוא צייד ותדרך את אותם ואף השתתף בקבורת הגופות, סייע לרוצחים להסתתר ובשל הודאתו הורשע לפני כשבוע. 


קוואסמה תיכנן להימלט לירדן באמצעות מסמכים מזוייפים, אולם פעילות מודיעינית של השב"כ הצליחה לסכל את בריחתו והוא נעצר בתוך מחנה הפליטים שועפאט שבירושלים.

כדי לממן את מבצע החטיפה הוא הצליח לגייס באמצעות אחיו, פעיל חמאס בעזה, למעלה ממאתיים אלף שקל. בכסף הוא רכש את כלי הרכב ששימשו לביצוע החטיפה, אותו כלי רכב שנמצא שרוף ורכבי מילוט שבהם השתמשו הרוצחים לאחר ששרפו את רכב החטיפה. קוואסמה גם רכש כלי נשק ששימשו את הרוצחים לביצוע הפיגוע ולקרב שהתפתח בינם לבין לוחמי צה"ל שחיסלו אותם. בעבר ריצה קוואסמה מאסר של 7 שנים בכלא הישראלי על השתייכות לחוליית טרור שפעלה תחת ארגון החמאס.