בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ולהב 433/יאחב״ל , נסגרו הבוקר (שני) משרדי "רואד אלאקצא", עמותת"אלפג׳ר" לאומנויות וספרות" ועמותת "מוסלמיות למען אלאקצא" בנצרת. 

גורם במערכת הביטחון מסר כי מוסדות אלו הוקמו באוקטובר 2014 על ידי התנועה האסלאמית - הפלג הצפוני, בין היתר "לצורך מימון פעילות שנועדה לערער את ביטחונם של המבקרים בהר הבית וכן לגרום להסלמת המתיחות ואף להפרות סדר, תוך פגיעה בריבונות ישראל במתחם".
לפני שבועיים, הכריז שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בהמשך להמלצת שב״כ, על הגופים הללו כהתאחדויות בלתי מותרות. 

מחקירת השב"כ עולה כי הפעילות שבגינה הוצאו הארגונים מחוץ לחוק התבצעה באמצעות פעילים בשכר שהגיעו מדי יום להר הבית ושהו במתחם במהלך שעות הביקור שנקבעו למבקרים ותיירים. עם הגעת קבוצת מבקרים להר הבית, היו הפעילים נוהגים להשתמש באלימות מילולית ואף פיזית כלפי המבקרים תוך פגיעה בחופש הדת ובאופן המאיים על ביטחונם האישי של המבקרים במתחם ותוך ליבוי היצרים במתחם, וניצולו של האתר הקדוש לאסלאם וליהדות. 
"המוסדות שנסגרו שימשו את התנועה האסלאמית - הפלג הצפוני כאמצעי שנועד לעקוף, באופן חוקי כביכול, את סגירתה של אגודת ״עמארה אלאקצא״ שהוכרזה כהתאחדות בלתי מותרת על ידי שר הביטחון כבר באוגוסט האחרון", נמסר מהשב"כ.
כל הפעילות של מוסדות אלו גרמן לתסיסה, לליבוי יצרים במתחם, תוך ניצולו של האתר הקדוש לאסלאם וליהדות.