גורמי מודיעין במערב התייחסו היום (ראשון) לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה: "ג'יהאד מורנייה הוא אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל ברמת הגולן. 



"ג'יהאד מורנייה כבר תכנן, והיו לו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן. פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ"ט וכו', שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים. ג'יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים".



כזכור, חמישה אנשי חיזבאללה, כולל ג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורנייה שחוסל ב-2008, נהרגו היום בתקיפת חיל האוויר בסוריה, כך מוסרים מקורות לבנונים הקרובים לחיזבאללה. עדיין לא ידועה זהותם של יתר ההרוגים.



מורניה הבן מילא תפקיד מרכזי בהכנת גיזרת רמת הגולן לעימות מול ישראל. הוא פיקד על לוחמי חיזבאללה בלחמיה מול המורדים והטמיע שם תשתיות לעימות מול ישראל. 



ארגון חיזבאללה אישר את דבר מותם של אנשיו.



גורמים מקומיים מסרו כי יעד התקיפה, סמוך לעיר קונייטרה, היתה שיירת כלי רכב בו נסעו חמושים מחיזבאללה. מאז תחילת המלחמה בסוריה, דווחו על ארבע תקריות בהן פורסם כי ישראל היא האחראית לתקיפה.



על פי דיווחים בלבנון, חיל האוויר הישראלי תקף היום בעזרת מסוק בסוריה וירה שני טילים אל עבר הכפר מזרעת אמל שבדרום קונייטרה. על פי הדיווחים, מדובר בשטח שנמצא באחיזה של המורדים בנשיא אסד בסמוך לגבול בקונייטרה.  גורם ישראלי אישר לסוכנות הידיעות AFP את הפרטים.



גורם בכיר בפיקוד הצפון התריע כבר לפני חודש בראיון ל"מעריב", כי "החיזבאללה פועל רבות על הגבול הצפוני ומפר כמעט מידי יום את החלטה 1701 שהביאה להפסקת האש בתום מלחמת לבנון השנייה". הגורם הדגיש כי עימותים על קו הגבול צפויים תמיד וכי צה"ל מחזיק כוננות גבוהה בגבול. 

באשר לאירוע הזה נמסר מדובר צה"ל: "אנו לא מתייחסים לדיווחים זרים".