ג'יהאד מורנייה, בנו של מפקד חיזבאללה בעבר, עימאד מורנייה, נקבר היום (שני) בהלווית המונים בדרום בירת לבנון, ביירות. מורנייה הוא אחד מששת ההרוגים מארגון חיזבאללה, שמתו, כך על פי דיווחים זרים, לאחר הפצצה ישראלית על רכב חיזבאללה בדרום סוריה אמש.



מותו של מורנייה הבן העלה את אפשרות פעולת התגמול של חיזבאללה כלפי ישראל. בכיר איראני טוען כי "ישראל תיפגע בזמן הנכון ובמקום הנכון". גורם ישראלי אמר לרויטרס כי אפשרות ההסלמה בגבול הצפון אפשרית בהחלט.




הלוויתו של מורנייה בלבנון. צילום רויטרס



זו הייתה ההלוויה הגדולה ביותר מאז קבורת אביו של ג'יהאד. אלפי אבלים קראו קריאות "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה". ארונו של מורנייה היה עטוף בדגל צהוב של חיזבאללה ונישא לאורך רחובותיה הדרומיים של ביירות, אזור הנשלט על ידי חיזבאללה.



גם מוחמד עיסא, מפקד בכיר בחיזבאללה, נהרג בתקיפה ליד גבול קוניטרה אתמול, כמו גם קצין משמרות המהפכה האיראני, מוחמד אלחדאדי.




הלוויתו של מורנייה בלבנון. צילום רויטרס



ישראל עדיין לא הגיבה באופן רשמי בנושא התקיפה, אך מקורות ביטחוניים ישראליים אישרו לרויטרס כי אכן ישראל היא זאת שביצעה את התקיפה. אותו גורם אמר כי "אנחנו בהחלט מתכוננים לאפשרות של הסלמה. התרחישים יכולים להיות התקפה בקנה מידה קטן באיזור רמת הגולן, וגם מטרות ישראליות-יהודיות בחו"ל".


נשים בהלוויתו של מורנייה. צילום: רויטרס