בארגון הלבנוני-שיעי מאיימים בתגובה "כואבת ובלתי צפויה" על חיסול שישה מאנשיהם בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי שלשום בגולן הסורי, אך מסייגים: "היא תהיה תחת שליטה כדי למנוע מלחמה כוללת". איראן הודתה אתמול כי בין ההרוגים גם בריגדיר גנרל מוחמד עלי אללה-דאדי, מבכירי משמרות המהפכה האיראניים, אך נמנעה מלציין כי חמישה אנשי צבא איראנים נוספים נהרגו כפי הנראה בתקיפה
משמרות המהפכה האיראניים אישרו כי אחד הקצינים הבכירים שלהם, בריגדיר גנרל מוחמד עלי אללה-דאדי, נהרג בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי שלשום באזור קונייטרה בגולן הסורי. גורמים בחיזבאללה טענו כי נוסף לשישה ממפקדיהם נהרגו בתקיפה גם חמישה אנשי צבא איראנים. אתמול נקבר ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד ומפקד גזרת הגולן, ובארגון איימו בתגובה "כואבת" נגד ישראל. 

מבין הרוגי חיזבאללה, הבכיר שבהם הוא מוחמד עיסא, שהיה הממונה על הפעילות הצבאית של הארגון בסוריה ובעיראק. רשת טלוויזיה אל-מנאר ותומכי חיזבאללה ברשתות החברתיות החלו להפיץ אתמול את המסר המאיים לעבר אזרחי ישראל: "הכינו את המקלטים שלכם", ובכמה מקומות אף נרמז כי יש לצפות למתקפת טילים על ישראל. 

בהודעה רשמית מטהרן נמסר כי אללה-דאדי, מפקד ותיק של משמרות המהפכה שהיה בעבר מפקד מחוז יאזד במרכז המדינה, נהרג כאשר מסוק קרב ישראלי שיגר טילים לעבר מזרעת אל-אמל שבקרבת קונייטרה, לא הרחק מהגבול. לפי הגרסה האיראנית, הקצין הבכיר שהה בסוריה על מנת להעניק "ייעוץ צבאי מכריע" להתמודדות עם "מזימות המשטר הישראלי ופשעיו" וכדי להגן על המקומות הקדושים לשיעים בסוריה, ובראשם מקדש סיידה זיינב בדמשק.


מורנייה הבן, על רקע תמונת האב. בחיזבאללה מאיימים בתגובה "כואבת ובלתי צפויה".

"המהלך הפושע של המשטר הציוני, שהפר את המרחב האווירי של סוריה, הראה פעם נוספת שהמזימה של הטרוריסטים של דאע"ש ושל הקבוצות הכופרות תואם את המדיניות של המערכת הציונית היהירה", אמר בהודעת המשמרות, "זאת בתיאום עם המנהיגים בבית הלבן ועם המשטר הכובש של אל-קודס נגד הקהילה המוסלמית". יש לציין כי בהודעה האיראנית הרשמית לא מצוין כי חמישה אנשי צבא איראנים נוספים נהרגו בתקיפה, מלבד אללה-דאדי. זאת בניגוד לגרסה שמסר מקור המקורב לארגון הלבנוני בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית.
 
אתמול אחר הצהריים התאספו אלפי תומכי חיזבאללה במעוז הארגון ברובע הדאחייה בדרום ביירות כדי להשתתף בהלווייתו של אחד מששת הרוגי הארגון, ג'יהאד מורנייה (25). הוא נטמן בקברו של אביו, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורנייה, שחוסל בדמשק בפברואר 2008 בפעולה המיוחסת למוסד הישראלי. בלבנון טענו אתמול כי מורנייה הבן עמד מאחורי תכנון מתקפה נגד יעדים צבאיים ואזרחיים בישראל, בין היתר נגד יישוב הקרוב לגבול.
 

לאחר טקס אשכבה בהובלתו של ראש המועצה הפוליטית של חיזבאללה, אברהים אמין א-סייד, יצא מסע הלוויה, והמונים ליוו את הארגון בדגלי חיזבאללה וקראו "מוות לישראל". "בעזרת האל, ההתנגדות תגיב, אבל המנהיגות של ההתנגדות היא זו שתחליט על אופי התגובה ותזמונה", אמרה אחת המשתתפות, חסנה סדאקה. חבר הוועדה הפוליטית של חיזבאללה, מחמוד קמאטי, הכריז כי ארגונו יגיב "במקום המתאים ובזמן הראוי". במקביל, אמרו גורמים בחיזבאללה ליומון "א־ספיר": "ההתקפה נגד רוצחי ששת חברי חיזבאללה תהיה כואבת ובלתי צפויה, אבל אפשר להעריך שהיא תהיה תחת שליטה כדי למנוע מלחמה כוללת".

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, הצטרף לאיומים. "ניסיון העבר מראה שההתנגדות תגיב בתגובה מוחצת למהלכי הטרור של המשטר הציוני, בנחישות מהפכנית ובזמן ובמקום המתאימים", אמר שמחאני בפגישה עם שר הפנים העיראקי, מוחמד סאלם א־ע'באן.

גם ארגון חמאס גינה את הפעולה הישראלית. דובר התנועה, סמי אבו-זוהרי, הזהיר כי ישראל "מתעסקת" עם ביטחון האזור, וכי היא מנסה להתגבר על "התבוסה הצבאית" שספגה במהלך הלחימה ברצועת עזה בקיץ האחרון ולהשיג יעדים פנימיים לקראת הבחירות הקרובות.