רב סרן יוחאי קלנגל וסמל ראשון דור חיים ניני ז"ל, הקצין והלוחם שנהרגו הבוקר בתקרית עם אנשי חיזבאללה, יובאו בבוקר (חמישי) למנוחות. הלוויתו של קלנגל תיערך בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הלוויתו של סמ"ר ניני תיערך במושב שתולים בשעה 14:30.



קלנגל, בן 25 מהר גילה, שהיה מפקד פלוגה בגדוד צבר בחטיבת גבעתי. הוא השאיר אחריו אשה בהריון וילדה בת שנה. מוקיריו הרבים סיפרו על לוחם וקצין מצטיין שראה בשירותו בצה"ל שליחות וייעוד.


"בצהריים קיבלנו בשורה קשה על נפילתו של אחינו גיבור ישראל, יוחאי", סיפר בקול חנוק מדמעות אחיו תמיר, שיצא ביחד עם אח נוסף, אליאור, לנציגי התקשורת שהמתינו בסמוך לבית המשפחה באלעזר. "יוחאי היה בן אדם ענק, מלח הארץ ולוחם ברמ"ח איבריו, הוסיף תמיר בהתרגשות, "נעריך כל מי שישתתף בהלוויה".

דור חיים ניני, 20, לוחם בגבעתי הוא בן הזקונים של נחמיה וסימה. בני משפחה סיפרו כי ניני הגיע לגבול הצפון רק שלשום בלילה, לנוכח הכוננות באזור. שעתיים לפני מותו שיגר ניני הודעת טקסט מרגשת מהטלפון הסלולארי לחברתו, בה כתב: "אהבת חיי – אני אוהב אותך". 

אביאל, אחיו, סיפר על החששות של המשפחה במהלך מבצע צוק איתן בו השתתף אחיו דור. "אחי הקטן, תמיד חייכן ולוחם שאהב את הצבא. אין מצב שדור לא היה מחייך. אח שלי הקטן הוא אח גדול, הוא גיבור!".


סמ"ר ניני ורס"ן קלנגל ז"ל. צילומים: פייסבוק

יוחאי ודור נהרגו לאחר שהרכב בו נסעו נפגע מטיל נ"ט שירו אנשי חיזבאללה ממארב בהר דב. בתקרית נפגע גם רכב נוסף, אולם יושבו יצאו ממנו טרם הפגיעה. 

אחת השאלות שעלתה במשך היום היא מדוע נסעו החיילים ברכבים לא ממוגנים. על כך ענה גורם צבאי בכיר כי גם רכבים ממוגנים לא היו עומדים בפגיעה. דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, קרא לתקשורת לכות לתום התחקיר העניין.  

באירוע נפגעו שבעה בני אדם נוספים באורח קל עד בינוני. חמישה פצועים פונו לבית החולים "זיו" בצפת -  ארבעה במצב קל ואחד במצב בינוני. הפצועים סובלים מפגיעות הדף, רסיסים ושברים. הם טופלו בחדר הטראומה ויישארו להשגחה. שני נפגעים נוספים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. 

בתגובה, הגיב צה"ל בירי לעבר מספר מטרות בדרום לבנון. על פי דיווח ברשת אל ג'זירה, חייל ספרדי של יוניפי"ל נהרג בעקבות הירי של צה"ל. דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז ציין שבצה"ל רואים בחיזבאללה אחראי. עוד אמר אלמוז: "הגבנו באש למספר מטרות וזו לא תיהייה התגובה האחרונה של צה"ל". על פי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, ישנם חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה, צה"ל תוקף באינטנסיביות מוצבים ליד חוות שבעא.

תושבי איזור עמק החולה וגזרת הר דב דיווחו על הדי פיצוצים וקולות ירי שנשמעו סמוך לשעה 11:20. על פי דיווח ברשת "רויטרס", צה"ל ירה שמונה פגזים נורו בתגובה ופגעו בדרום לבנון, קרוב לגבול. דקות לאחר האירוע, ארגון חיזבאללה לקח אחריות על התקיפות וטען כי הוא מצפה למלחמה.