שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, טוען הבוקר (חמישי) כי חיזבאללה ספג מכה אסטרטגית קשה, וכי הועברו מכיוונו מסרים כי הוא אינו מעוניין בהסלמה. הוא אמר את הדברים בתוכנית הבוקר של גלי צה"ל.



"אין ספק שמדובר בתקרית חמורה שבה התקיף חיזבאללה כח של צה"ל בהר דב", אמר יעלון. "האיראנים וחיזבאללה מאשימים אותנו באותו סיכול של תשתית הטרור שחוסלה ברמת הגולן ביום ראשון. הם טוענים שזו נקמה וברור שהם אחראיים לזה. זה משקף את מה שאנחנו קוראים לו 'תגובה כוללת'. חיזבאללה הקים בגולן יחידה שהצמרת שלה חוסלה ביום בראשון וזו הנקמה. אין ספק שחיזבאללה ספג בסיכול הזה מכה אסטרטגית".



על השאלה האם צה"ל ימשיך לתקוף, אמר יעלון: "אינני יודע אם זה סבב התגובה האחרון שלנו. אנחנו לא נאפשר לארגוני טרור וממשלים סוררים לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל. צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי ישראל". יעלון מאשר את הדיווחים לפיהם חיזבאללה העביר מסרים של רגיעה: "אכן התקבל מסר שחיזבאללה לא מעוניין בהסלמה, המסר התקבל דרך יוניפי"ל".



על כך שהרכבים בשיירה שנפגעה אתמול היו לא ממוגנים, אמר שר הביטחון: "כמו בכל אירוע, מטבע הדברים עולות שאלות. הנסיעה הייתה מנהלתית לחלוטין, נוסעים שם גם אזרחים ולכן הם נסעו בכלי רכב לא ממוגנים".



בנוגע לטענות התושבים באזור על רעשים של חפירת מנהרות, אמר יעלון: "אנחנו טוענים כל טענה ותלונה של מי שחושב שיש מנהרות באזור שלו. אני לא בטוח שחיזבאללה צריך מנהרות בשביל לחצות את הגבול. בעזה קל יותר לאתר את מי שמנסה לחדור. הנחת העבודה שלנו צריכה להיות מחמירה ולכן אנחנו בודקים ולא מתעלמים משום תלונה.



על התחזקות מפלגתו של יעלון, הליכוד, בסקרים האחרונים בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים, אמר שר הביטחון: "אנחנו כמובן לא יוזמים אירועים ביטחוניים משיקולים של בחירות. אני יכול להעיד על עצמי ועל ראש הממשלה שאיננו מערבים שיקולים כאלה. הציבור מבין שיש פה הנהגה שמנהלת את הדברים באחריות ומבינים במי צריך לתמוךל בהנהגת המדינה בעיקר בשיקולים מדיניים-ביטחוניים".