"לא יהיה מו"מ על החזרת גופותיהם של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין ז"ל, שנהרגו במבצע צוק איתן, כל עוד לא ישוחררו כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב", כך אמר היום (חמישי) בכיר חמאס מחמוד א-זהאר בעזה.

לדבריו, חמאס לא ממהר לשום מקום ולא יבצע עסקה בכל מחיר. הבוקר אמר דובר חמאס פאוזי ברהום לערוצים פלסטינים כי לא תהיה עסקת חילופי שבויים עם "הכיבוש" עד התחייבותו לתנאי עסקה. בכך אישר דובר החמאס כי מול ישראל מתנהל דיאלוג בנושא הגופות של שאול וגולדין ז"ל.‏
מוקדם יותר היום נפגש שר הביטחון משה (בוגי) יעלון עם בני משפחתו של אורון שאול ועדכן אותם בנוגע לניסיונות להשיבו הביתה. יעלון אמר למשפחה: "אני מחויב להחזיר ‏את אורון וגם את סגן הדר גולדין ז"ל לישראל, ודלתי פתוחה בפניכם בכל עת. נעשים ‏מאמצים בכל ערוץ אפשרי ובכל אמצעי אפשרי כדי שיהיה קצה חוט שיאפשר לנו ‏להשיב אותם. אנחנו מנסים לעשות זאת בכל הערוצים העומדים לרשותנו". 

הוא הוסיף כי זו אינה ‏משימה פשוטה, בין היתר בעקבות המצב ברצועת עזה. "חמאס הוא ארגון טרור אכזרי ‏וחסר מעצורים שחיי אדם, רגישות של הורים והומאניות לא היו ולא יהיו חלק ‏מדרכו, מה שהופך את המשימה לקשה עוד יותר. אנחנו מתמודדים עם ארגון שלא ‏באמת דואג לאזרחיו ומשתמש בנשים וילדים לצרכים טרוריסטיים וציניים. אבל גם ‏העובדה הזו אינה מרפה את ידינו. אנחנו מנסים הכול, בכל המישורים, מול כל גורם ‏אפשרי. זה לא עניין פשוט והוא עלול לדאבוני לקחת זמן". 

עוד אמר יעלון לבני המשפחה: "אנחנו מפעילים מנופים ‏שונים, ונדע לעדכן אתכם בכל התפתחות שתהיה. אנחנו לא מפסיקים לרגע לחשוב על ‏כל דרך שתסייע לנו להשיב את אורון לישראל. יש צוותים בצה"ל ובשאר זרועות ‏הביטחון שזה תפקידם, והם אינם חוסכים מאמצים לשם כך. זהו פצע פתוח, בראש ‏ובראשונה לכם, ואני מרגיש מחויב לחלוטין להחזיר את אורון הביתה".‏

בהכנת הכתבה השתתף נועם אמיר