משרד הביטחון הציג היום (שלישי) את התוכנית הלאומית לשיקום וחיזוק יישובי 'עוטף עזה' בעקבות מבצע 'צוק איתן', ובמסגרתו ‏650 ק"מ של דרכים חקלאיות נסללו מחדש וב-45 ישובים יבוצעו שיקום של ‏הכבישים, תשתיות המים הביוב והחשמל.



בנוסף, הוחלט כחלק מלקחי המבצע לרכוש עשרות גנרטורים לכיתות הכוננות ולאשר את סלילתם של 47 ק"מ של כבישי ‏גישה ל-23 ישובים בעוטף. סמנכ"ל משרד הביטחון, ומ"מ ראש רשות החירום הלאומית, בצלאל טרייבר, נפגש הבוקר עם ראשי הרשויות ‏והישובים בעוטף עזה, ועדכן אותם בהתקדמות התכנית הלאומית שעלותה נאמדת ביותר מ-300 מיליון שקל.



מרכזת את התוכנית רשות החירום הלאומית במשרד ‏הביטחון, ושותפים לה משרדי ראש הממשלה, האוצר, השיכון, החקלאות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, פיקוד ‏העורף, רשות המסים, נתיבי ישראל, קק"ל ועוד.‏ 



‏לפי סמנכ"ל משרד הביטחון ומ"מ ראש רח"ל, בצלאל טרייבר, "מימוש התכנית הלאומית לחיזוק ישובי עוטף עזה, לה ‏שותפים רבים ממשרדי הממשלה, היא הביטוי הטוב ביותר למחויבותו של משרד הביטחון לתושבי העוטף, ‏לביטחונם ולרווחתם. מרכיבי התכנית ישדרגו את היערכות הישובים לחירום, וייצרו בסיס לחידוש הצמיחה ‏ולהרחבתה".