חיל הים סיפק היום (ראשון) הצצה נדירה אל אחד מכלי המלחמה המרתקים ביותר שיש לצה"ל- צוללת אח"י תנין.



בסיור כתבים צבאיים בצוללת, ניתן היה לראות את כלי השייט שמסיים בימים אלה את הכשרתו המבצעית לקראת יציאה לשירות ארוך שנים בים. הצוללת מסוג "דולפין" הגיעה לישראל מגרמניה בהפלגה ארוכה לפני כחצי שנה ומאז הורכבו עליה מספר מערכות קשר ומכ"ם שפותחו בישראל. הצוללת אח"י תנין שונה מצי הצוללות שקיים בחיל הים במדור נוסף, המספק לה יכולת נוספת לשהייה ארוכה מתחת למים.

סיור בצוללת אח"י תנין


צוללת נוספת צפויה להיקלט בישראל



בקיץ הקרוב צפויה להגיע לישראל צוללת נוספת, אח"י רהב, שתעבור תהליך דומה של הרכבת מכשור והכשרה מבצעית. בימים אלה הצוות של הצוללת עובר סדרה ארוכה של הכנות לקראת קליטתה בארץ. המטרה העיקרית היא לתת לחיל יכולות מבצעיות טובות יותר להגנה על המרחב הימי של ישראל, אתרים אסטרטגים ואיסוף מידע מודיעני בזמן שגרה.



"אח"י תנין, ביחד עם אחותה אח"י רהב, יודעות להביא אותנו לטווחים רחוקים יותר ולמשך זמן ארוך יותר, מסביר גורם בכיר בשייטת 7, שהוסיף: "אנחנו יודעים לפעול באופן שקט וחשאי יותר, ובכך לשדרג את היכולת המבצעית של הצוללות ולהביא להצלחת המשימות".



לפי הגורם הבכיר, מדובר בצוללות מתוחכמות יותר: "הצוללת הזו מבצעת בשילוביות יחד עם שייטות חיל הים ויחידות מודיעין משימות רחוקות לעומק האויב, משימות שדורשות המון ניסיון. הצוללת מביאה את הלוחמים לטווחים רחוקים ולשהייה ארוכה מחוץ לבית. הלוחמים פה מאוד מקצועיים ועוברים הכשרה מאוד קפדנית. הטעות הכי קטנה של לוחם בצוות יכולה להכשיל את המשימה".



מבט מבפנים. צילום: דוברות מד"א