כתב אישום חמור מאוד הוגש היום (ראשון) לבית הדין הצבאי כנגד חייל צה"ל בגין עבירות של הוצאת נשק מרשות הצבא, עבירות בנשק, שימוש בלתי חוקי בנשק ואי שמירתו של רכוש צבאי.

לפני מספר חודשים הגיע מידע מודיעיני למשטרה הצבאית החוקרת, ולאחר שהוצלבה עם מספר מקרים בהם נעלמו רימונים מיחידה בה שירת החייל הוחלט לפתוח בחקירה סמויה. במהלך החקירה גויס סוכן סמוי במצ"ח שיצר קשר עם הנאשם והצליח לרכוש ממנו רימון הלם בסכום של 600 שקלים. מיד לאחר המעצר, הודה החייל בחקירתו כי לא רק גנב רימונים מיחידתו, אלא גם מכר אותם לגורמים שונים, אחד מהם הוא פוצץ בסמוך לביתו ורימון אחד אבד לו. סך הכל הוציא החייל מהצבא שמונה רימונים נוספים.

בית הדין הצבאי האריך את מעצרו של החייל, אולם סרב לבקשת התביעה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בצה"ל רואים בחומרה רבה עבירות של הוצאת אמל"ח מהבסיסים. הענישה במקרים כאלה יכולה להגיע עד למספר שנות מאסר. רק לפני שבועיים גזר אותו בית דין עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל, עונש מאסר מותנה, קנס בסך של 5,000 ₪ והורדת לדרגת טוראי על חייל נוצרי מנצרת שגנב מבסיסו רימוני הלם והשליך אותם לעבר תושבים עימם היה מסוכסך בעירו על רקע התגייסותו לצבא.

החייל, לוחם בצה"ל, חגג עם בני משפחתו את חג המולד, ולאחר שצרך מספר משקאות אלכוהוליים, השליך רימון הלם לעבר הרחוב הסמוך לבית בו שהה. לאחר שהגיע למקום פקח עירוני – השליך לעברו שני רימונים נוספים, במטרה לסלקו מהמקום. כתוצאה מהשלכת הרימונים, נחבל הפקח ונזקק לטיפול רפואי, שלאחריו ניתנו לו שבועיים ימי מנוחה. את רימוני ההלם בהם עשה שימוש נטל הנאשם מיחידתו בעת פעילות של היחידה כשנה קודם לכן, והחזיקם בביתו.