במערכת הביטחון מכירים את ההחלטה הרוסית לחמש את איראן במערכת ההגנה נגד מטוסים, והערכה של מערכת הביטחון הייתה כי הדבר יקרה בשנים הקרובות.

לצד הערכות המצב, חיל האוויר הישראלי קיים בעבר, לפי פרסומים בתקשורת היוונית,  אימון להתמודדות עם המערכת הזו שמהווה מכשול משמעותי,  לדברי גורמי ביטחון, לתקיפה עתידית של ישראל באיראן. עם זאת, לא מדובר במכשול שמכשיל לחלוטין את היכולות של החיל. גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (שני) ל"מעריב אונליין", כי "ללא ספק מדובר בצעד שצריך ללמוד אותו אולם ההחלטה של רוסיה לצד ההקלות הכלכליות של האמריקאים לאיראן לא פועלת לטובתנו". 
גם שר המודיעין יובל שטייניץ התייחס לדיווחים ואמר "בזמן שאיראן מתנערת מסעיף אחרי סעיף במסגרת להסכם שהוצהרה בשבוע שעבר, מתחילה כבר הקהילה הבינלאומית בהקלות עליה.זאת תוצאה ישירה ללגיטימציה שמקבלת איראן מעסקת הגרעין שנרקמת איתה, וזאת הוכחה לכך שהתנופה בכלכלת איראן שתבוא בעקבות הסרת הסנקציות תנוצל להתחמשות ולא לרווחת העם באיראן. במקום לדרוש מאיראן לחדול מפעילות הטרור שהיא מפיצה במזרח התיכון וברחבי העולם, מאפשרים לה להתחמש בנשק מתקדם שרק יגביר את התוקפנות שלה" אמר שטייניץ. 

 חברת רפאל פיתחה טילים שיודעים לעקוף את המערכת המשוכללת נגד מטוסים אס 300 כמו הפצצה מסוג "ספייס-250" שאמורה לתת מענה למערכות הגנה אוויריות מתקדמות כמו האס 300. מדובר בפצצה קטנה וחכמה שפותחת כנפיים עם הטלתה ממטוס הקרב ומסוגלת לפגוע במטרות במרחק של עד 100 קילומטרים. גורם בטחוני מסביר כי המערכת מעניקה לטייס מסוגלות להזין את המטרה במנגנון הפצצה לפני ההטלה ואפילו בזמן מעופה לעבר המטרה. 
טיל האס 300 קיים משנות ה-70 של המאה הקודמת ומיועד להגנה מפני מטוסים וטילי שיוט, ובדגמים מתקדמים הותאם ליירוט טילים בליסטיים אולם לפי הפרסומים לא ברור אילו טילים רוסיה צפויה לצייד את איראן. הטיל לא שוגר מעולם בפעילות מבצעית, אך נחשב לטיל מוצלח בעקבות מספר ניסויים.המערכת עצמה נמצאת בכמה גרסאות במספר מדונות כמו ארמניה, סין, הודו, אוקראינה, בלארוס, סלובקיה, יוון, בולגריה, קזחסטן, וייטנאם, טורקיה, אלג'יריה ולוב.