9 חודשים לאחר מבצע צוק איתן, הודיעה היום הפרקליטות הצבאית על הגשת כתבי אישום נגד שלושה לוחמים, המייחסים להם עבירות ביזה שביצעו, לכאורה, במהלך המבצע. גורם בצה"ל מציין כי חקירת המשטרה הצבאית החוקרת לבירור נסיבות האירוע נפתחה עוד במהלך המבצע, בעקבות דיווחו של מפקד הגדוד למצ"ח על המעשים בסמוך להתרחשותם. 

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הורה על פתיחת חקירה פלילית בנושא, כמו גם במספר תלונות דומות שהוגשו לצה"ל על ידי ארגוני זכויות אדם ופלסטינים. בנוסף, נגד שניים מן המעורבים מיוחסת עבירה של שיבוש מהלכי חקירה. מכתב האישום עולה כי שניים מהלוחמים מואשמים בביזה סכום כסף בסך 2,420 שקלים מבית בו התמקמו הכוחות בשכונת סג'עיה, שכונה בה אירוע אחד הקרבות הדרמטיים במבצע. עוד עולה מכתב האישום כי החייל השלישי מואשם בכך שסייע בביצוע העבירה. 
מדובר באירוע שני שנחקר בחשד לביזה בשכונת סג'עייה. כחודש לאחר המבצע נעצר לוחם בחטיבת גולני לאחר שנחשד כי גנב כסף מזומן מאחד הבתים. כמה חודשים לאחר מכן נשלחו לעורכי דין של מספר לוחמים זימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום והדיון המשפטי בעניינם צפוי להתחיל בקרוב. 

בצה"ל חוקרים בימים אלה מספר אירועים פליליים וכמה תיקים נמצאים כבר בבחינה לפני הגשת כתב אישום. בנוסף למקרי ביזה מפלסטינים, עלו טענות גם על הכאת עצורים כפותים לאחר שנכנעו ועיניהם כוסו.