הממשלה עושה סיבוב פרסה. בעקבות גל הגינויים במערכת הפוליטית, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון לבטל את ההפרדה בין ישראלים לפלסטינים באוטובוסים ביהודה ושומרון. 



בהודעה המקורית נמסר כי מדובר בפיילוט שיצא לדרך לשלושה חודשים, שנבע משיקולים ביטחוניים, אולם בדובר צה"ל מסרבים לומר האם ניתנה המלצה מפיקוד המרכז למהלך הזה. 



המנהל האזרחי כבר החל לאכוף את ההוראה אליה התכונן בחודשים האחרונים ופלסטינים שנכנסו לשטח ישראל עם היתרי עבודה דרך המחסומים ריחן, אליהו ואייל, יוגבלו בחזרה לביתם ובתנועה בתוך שטח ישראל.



יעלון היה משוכנע כי תנועתם של הפלסטינים היא פצצת זמן מתקתקת שיכולה להניב פיגועים קשים, לכן, לפי ההוראה המקורית, הפלסטינים היו אמורים לחזור לביתם בגדה מהמחסום ממנו יצאו ולא מנקודות כניסה אחרות. בכך, האמין יעלון, יימנע חיכוך מיותר. 



ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), שדחף למהלך, אמר בתגובה: "לצערי, למרות ההגעה להסדרה בבעיית התחבורה הציבורית בשומרון, הלחצים ההיסטריים של השמאל ממשיכים להשפיע על המדיניות".



"הבוקר התעוררנו למופע אימים תוצרת עיתון 'הארץ' ומפלגת מרץ על כך שישראל מבצעת מדיניות אפרטהייד בשטחים".



ההחלטה של שר הביטחון היתה החלטה מקצועית ולא פוליטית, החלטה שהתקבלה בעקבות ישיבות מטה במשרדו ובעקבות ישיבות מקצועיות שניהלנו בועדת חוץ וביטחון. נמשיך באופן ענייני לקדם את מטרות חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון יחד עם הדאגה למרקם החיים לכל האוכחלוסיות ביהודה ושומרון".



ח"כ אורן חזן אמר: "אני מצטער על ההחלטה ומקווה שהסערה המכוונת של גורמי שמאל קיצוני בעידוד התקשורת, לא יובילו לביטול ההחלטה הנכונה והמתבקשת שהשר קיבל אמש".



עוד אמר חזן: "נבחרה ממשלה. יש לה אג׳נדה ברורה והיא ביטחון אזרחיה בכל רחבי הארץ וגם ביהודה ושומרון, וזה מה שצריך לעמוד לנגד עיני שר הביטחון ולא שיקולים זרים כמו חשש מהתערבות בג"צ על השינוי.אני מצטער על ההחלטה... ומקווה שהסערה המכוונת של גורמי שמאל קיצוני בעידוד התקשורת, לא יובילו לביטול ההחלטה הנכונה והמתבקשת שהשר קיבל אמש ...

נבחרה ממשלה , יש לה אג׳נדה ברורה והיא ביטחון אזרחיה בכל רחבי הארץ וגם ביוש , וזה מה שצריך לעמוד לנגד עיני שר הביטחון ולא שיקולים זרים כמו חשש התערבות בג"צ על השינוי. אסור שחבורת יושבי בתי הקפה בשינקין יקבעו את סדר היום של המדינה ובכלל זה תושבי יהודה ושומרון".