הפרקליטות הצבאית התירה לפרסם כי במהלך השנה החולפת נתפסו ביהודה ושומרון 5 מיליון שקלים כספי טרור. עליה של פי שניים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הכספים הוחרמו לאחר 100 פעולות סיכול טרור שבוצעו במהלך שנת 2014 על ידי צה"ל וכוחות ביטחון נוספים באזור יהודה ושומרון. בצה"ל מסבירים את העלייה הדרמטית בנתונים בפעילות מרובה, בעיקר בתקופת מבצע שובו אחים בדיוק לפני שנה.

"ניתן לייחס את העלייה בתפיסת והחרמת כספי טרור להגברת האכיפה בתחום המנהלי", טוענת ראש תחום טרור ופלילי ביחידת הייעוץ המשפטי ביהודה ושומרון, רס"ן מזי מקונן. בצה"ל מזהים את אחיזת ארגון הטרור חמאס בשירותים הניתנים לתושבים הפלסטינים. הדבר נעשה תחת מעטפת של "מוסדות חינוך וצדקה" שנמצאים בשליטתו. "אנחנו מנסים לגעת לא רק בהליכים פליליים של מעצרים, אלא לנסות לסכל את מקורות המימון של החמאס בהליכים מנהליים", מסבירה רס"ן מקונן לאתר צה"ל. "החמאס מגלגל הרבה מאוד כספים, לא רק לשם פעילות צבאית מבצעית, אלא גם לשם בפעילות אזרחית - וכך הוא קונה את תמיכת האזרחים".
 
מי שפועל לחילוט הכספים זו המחלקה לייעוץ משפטי ליהודה ושומרון בפרקליטות הצבאית בשיתוף עם יחידות מבצעיות תוך שמירה על מרקם החיים הפלסטינים. בצה"ל מדגישים כי החילוט לא נעשה באופן אוטומטי אלה לאחר בדיקה מקיפה של מקורות הכספים. "אנחנו לא מחרימים כל סכום כסף שנמצא בעת פעילות מבצעית, רק כזה שמופלל מראש על ידי גורמי המודיעין ככספי טרור", מבהירה רס"ן מקונן. "אנחנו נדרשים למידע מודיעיני מספק, שרק לאחריו הכוחות בשטח פועלים ותופסים את הכספים והציוד. לאחר מכן, בסמכות אלוף פיקוד המרכז להוציא צווי החרמה על כספים וציוד שהופלל מודיעינית ככאלה שמקורם בארגוני טרור. הייעוץ המשפטי נמצא שם מהרגע הראשון. אנחנו צריכים מידע מודיעיני ברמה מסוימת, שרק לאחריו הכוחות בשטח פועלים ומחרימים את הכסף".
בפרקליטות הצבאית מדגישים כי גם אם נעשה בכסף שימוש, מוחרם רכוש בגובה הכסף, למעט מוצרים הומניטרים כמו מקררים ותנורים. 35 מקרים בהם פלסטינים ערערו על חילוט הכספים הם הוחזרו לאחר שהתברר כי לא מדובר בכספי טרור. 
 

החמאס מקבל תמיכה כלכלית בעיקר מקטאר ומאיראן. הכספים מועברים בעיקר לתשלום משכורות או הקמת תשתיות לעידוד טרור. בגדה הדבר בא לידי ביטוי באופן של הקמת תשתיות לעידוד גיוס צעירים לחמאס, בניגוד לרצועת עזה - שם הכסף מועבר בעיקר להצטיידות. במערכת הביטחון רואים בתהליך החרמת הכספים כמהלך הרתעתי לצד נחישות של הצבא בלחימה בטרור עצמו בשטח. גם ציר העברת הכספים ידוע היטב לצבא "היום יש להם דרכים מאוד מתוחכמות להעביר כספים, העברות מירדן, מעזה, דרך חשבונות  תמימים לכאורה שנמצאים במדינות אחרות ומגיעים בסופו של דבר לאיו"ש" מסבירה רס"ן מקונן.