פיגוע דקירה אירע היום (ראשון) בשער שכם שבירושלים.



המחבל, בן 18 וחצי מחברון, שהגיע למקום, פגע בלוחם מג"ב כבן 20, הלוחם הספיק לירות לעברו ולפצוע אותו. 


זירת פיגוע הדקירה בירושלים - צילום: איציק כהן

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ללוחם, שנמצא במצב אנוש עם פצע דקירה בגופו העליון וביצעו בו פעולות החייאה במקום. הוא פונה אל בית החולים שערי צדק.

עם ההודעה על הדקירה, כוחות הוקפצו למקום, פתחו באש לכיוון המחבל ונטרלו אותו. כוחות נוספים הגיעו לזירה. במהלך האירוע, שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בירושלים כ-80 מנות ומרכיבי דם.

חזי רוט, מתנדב מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "מדובר בצעיר, ככל הנראה פלסטיני שדקר איש כוחות הביטחון שהספיק על פי דיווח של עוברי אורח לירות לעברו, גם הדוקר שנורה וגם הנדקר שסבל מדקירה בפלג גופו העליון נפצעו קשה, בשלב זה מסתמן כי מדובר בפיגוע דקירה, כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פועלים בזירה".

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום מצאנו צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית-החולים שערי צדק". אדלר הוסיף כי הזירה הייתה מורכבת ובמקום הייתה המולה והמון לא רגוע.


הסכין ששימשה את המחבל. צילום: חטיבות דוברות המשטרה


ביום שישי האחרון בוצע אירוע ירי לכיוון אזרחים, בו נרצח המטייל דני גונן בן ה-25 מלוד, ז"ל. גונן וחברו הגיעו לרחוץ במעיין עין ביבין, שם הם פגשו בפלסטיני אשר ירה לעברם מטווח אפס. המחבל נמלט ועדיין לא אותר, למרות שכוחות הביטחון ביצעו סריקות נרחבות בכפרים שבאזור.

גונן נקבר אמש בבית העלמין שבעירו.