"במג'דל שאמס עצמה היה מארב מתוכנן", כך מספר אחד החיילים שהגיע לסייע לאחר הלינץ' בנוסעי האמבולנס הצבאי שהוביל פצועים סורים. לדבריו, כמה שעות קודם לכן רצו הודעות על משהו שקורה ליד החרמון. "לא היה ברור במה מדובר, בדיעבד אני מבין שזה היה רחשי רקע להכנות", הוא מספר.



המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת האירועים שהובילו ללינץ' שאירע ברמת הגולן. החוקרים אספו עדויות מהקצין והנגד שנפצעו באירוע ומממצאים ראשונים עולה כי השניים פעלו ללא דופי.



גורם המעורה בפרטים סיפר למעריב-אונליין כי "לפי הממצאים הראשונים שיש בידינו עולה שהחיילים התנהגו למופת באירוע שיכול היה להיגמר באסון כבד". לדבריו, גם הקצין וגם הנגד שהיו באמבולנס הגנו בגופם על הפצועים אותם הובילו לבית החולים, כשלאורך כל הדרך עלה חשש כבד כי היציאה מנווה אטי"ב לא תעבור בשלום.



הגורם מספר כי אחת הטעויות הגדולות שנעשו בדרך זו העובדה שלא סגרו את השער של היישוב לאחר יציאת האמבולנס בעוד האמבולנס חמק ליישוב לתפוס מחסה כשההמון הזועם רדף אחריהם והצליח ללכוד אותם ולבצע את זממו.



הגורם מדגיש כי האמבולנס קיבל ליווי מבצעי. לדבריו, על פי הפקודות יכלו השוטרים הצבאיים לפתוח באש, אולם הבחירה שלהם שלא לעשות כן הייתה נכונה. גם הכוח מכיתת הכוננות שהוקפץ למקום נהג באיפוק רב באירוע. "אחרת הסיפור היה יכול להיגמר בהרבה מאוד הרוגים, וכשמדובר באירוע כל כך רגיש ספק אם היה ניתן להרגיע את השטח לאחר מכן", אמר.



עוד עולה מהתחקיר, כי שני הפצועים הסורים הגיעו לגבול ישראל במצב קשה אולם לא מסכן חיים. השניים הגיעו עם פגיעות בגפיים התחתונות והלינץ' הכניס את הסורי למצב אנוש וגרם למותו.



מבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מאושפז הפצוע הסורי השני, נמסר אתמול כי מצבו יציב והוא מורדם ומונשם. גם צה"ל, גם המשטרה וגם בית החולים הציבו מאבטחים סביב הפצועים הסורים בכלל בתי החולים וזאת עד להודעה חדשה.



עוד אתמול, במערכת הביטחון התקבלה החלטה כי כל עוד הדרג המדיני יורה על טיפול הומניטארי הוא יימשך. בצה"ל ממליצים להמשיך את הטיפול, שלדברי גורמים בכירים מסייע המון לתדמית צה"ל וישראל מעבר לגבול ומציל חיים של ילדים, נשים וקשישים חפים מפשע.