ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה כי ישראל פנתה אליהם במטרה לפתוח במשא ומתן להחזרת גופותיהם של שני החיילים,הדר גולדין  אורון שאול שנהרגו במבצע צוק איתן.

בשיחה עם עיתונאים בדוחא, בירת קטאר, בתום הפסקת הצום ביום שלישי בלילה, אמר משעל כי הארגון נמנע עד כה להשיב לצד הישראלי. מתווך אירופאי פנה לחמאס לפני ארבעה שבועות וביקש לשוחח על השבת הגופות והחיילים. "המתווך האירופאי העביר מסר מממשלת ישראל ולפיו ישראל מעוניינת לפתוח ערוץ הידברות על מנת להחזיר את חייליה הנמצאים בידי חמאס מאז המלחמה האחרונה בעזה", אמר משעל.
 
ראש הלשכה המדינית של חמאס הוסיף עוד כי הועבר מסר למתווך האירופי כי חמאס מסרב לדון בסוגיה הזו עד שישראל לא תשחרר את כל העצורים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו במהלך מבצע "שובו בנים" לאחר חטיפת שלושת הנערים. "העברנו מסר לישראל באמצעות המתווך האירופי", אמר משעל "כי לא נתחיל משא ומתן לגבי האסירים הישראלים שבידינו, מספרם ומצבם, ואם הם בחיים או מתים, ולא נציג אף מידע אודות האסירים, כל עוד ישראל לא שחררה את אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש".
 
סרן הדר גולדין, בן 23 במותו, נהרג בקרב קשה שהתנהל בעיר רפיח במהלך מבצע צוק איתן. במהלך הלחימה חמושים של חמאס תקפו כח של חטיבת גבעתי, הרגו שלושה מלוחמיו וחטפו את גופתו של גולדין. צה"ל הפעיל את נוהל חניבעל במהלך הקרב, לאחר שעלה החשש שגולדין נחטף בעודו בחיים.
 
אורון שאול נפל בקרב בסג'עיה, לאחר שהנגמ"ש בו ישב נפגע מטיל נ"ט. שישה חיילים נוספים שהיו בנגמ"ש נהרגו אף הם וגופותיהם נמצאו והובאו למנוחות, אך חמאס הצליח להעביר את גופתו של שאול מזירת האירוע.
 
"אין לאן ללכת"

"אנחנו מחכים שהוא יובא לקבר ישראל, שנדע שהוא קבור כמו שצריך״, אמרה למעריב עדנה סרוסי, ארוסתו של סגן הדר גולדין ז"ל. ״אני לא מאחלת לאף אחד להרגיש משהו כזה. אין סיכוי לתאר את התחושה הזאת״.

איך תרגישי כשגופתו תחזור?


״אני לא יודעת להגיד לך, לא הייתי שם, אני רק יודעת שזה הדבר הנכון שצריך לקרות. אני לא אדבר איתך על העצב כי כולם עצובים. הדר מיוחד בגלל מי שהוא. הוא חסר כאן, זה בטוח, ואני מתגעגעת מאוד, אבל לתאר את העצב זה לא מתאים. אני מתגעגעת לבן הזוג שלי, למי שחלקתי איתו כמעט כל דבר שעברתי, מי שהיה חלק בלתי נפרד ממני ומההחלטות שלי ומהצורה שאני חיה בה. זה עמוד שדרה, המקום שלי בעולם. זה מה שהכי חסר לי. אני מנסה להיות כמה שיותר קרובה לזה כי אני מאוד מרגישה אותו במקומות האלה״.



״זה כאב על כאב״, מתאר הרצל שאול, אביו של סמל ראשון אורון שאול ז״ל, לוחם גולני שנהרג באירוע הנגמ"ש בשג'אעייה ב־20 ביולי 2014, בן 21 במותו, אשר מוגדר כחלל צה״ל שמקום קבורתו לא נודע. "יתר המשפחות יש להן לאן ללכת, השבוע מתחילות האזכרות לנופלים, אבל אנחנו נשארים בבית, והבית זה לא אותו בית כמו שהיה בעבר. כולם ילכו לאזכרות בבית הקברות, אבל מבחינתנו אין מה לעשות, רק ללכת לגלעד שהוקם לזכרו או לבית הכנסת, זה לא פשוט".