אברה מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 ממוצא אתיופי, מוחזק על ידי חמאס ברצועת עזה, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. הוא נתפס על ידי הארגון לפני 10 חודשים לאחר שחצה את הגדר לכיוון הרצועה. לא ברור כעת מה עלה בגורלו, מי מחזיק בו כעת, אם בכלל, שכן חמאס טוען כי הוא אינו בידיו.



ממתאם הפעולות בשטחים נמסר כי במערכת הביטחון מטפלים גם באירוע נוסף שבו אזרח ישראלי, ששמו אסור בפרסום, נמצא בעזה. מדובר בצעיר שחצה בעבר את הגבול לעזה מספר פעמים נוספות.



מקור ביטחוני בכיר אומר הבוקר כי אין מידע על גורלו של מנגיסטו. לדבריו, מנגיסטו נעצר על ידי החמאס ומוחזק בעזה, אולם בארגון טוענים כי הוא שוחרר ונעלמו עקבותיו. ישראל העבירה לחמאס מסר לפיו האחריות לגורלו היא בידיו.

עוד אמר המקור הביטחוני, כי מתנהלים מאמצים רבים להגיע לתהליך שישיב אותו לישראל. "ישראל פנתה לגורמים בינלאומיים ואזוריים כדי לברר את מצבו ודרשה לשחררו לישראל לאלתר. ישראל תמשיך לעשות מאמצים על מנת להביא לסיומו של המקרה ולשובו של האזרח לישראל" נמסר ממתאם הפעולות בשטחים.

חצייתו של מנגיסטו את הגדר נצפתה על ידי התצפיתניות, ואלה הקפיצו כוחות צבא רבים מחשש שמדובר בחטיפה. האירוע החריג הועבר לגורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בגזרה ולקציני המודיעין של אוגדת עזה ופיקוד דרום כדי לנסות ולהבין במי מדובר. המקור הביטחוני הוסיף כי על פי התחקיר הביטחוני החיילים הגיעו לגדר והתריעו בפניו שלא לחצות הגדר, אך לא ניסו לעצור אותו.

כשזיהו החוקרים במי מדובר, הגיעו שוטרים לבית המשפחה, העבירו לה את המידע והודיעו להם כי הוא בחיים. בני משפחתו וסביבתו הקרובה תושאלו על אודות מצבו בניסיון להבין את המניע למעשיו.
 
המקור הביטחוני הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה נציג מטעמו שיהיה בקשר עם המשפחה. לטענתו, בני המשפחה עודכנו בצורה מסודרת, בין היתר על ידי שר הביטחון משה יעלון. הוא הוסיף כי המשפחה הובאה לאוגדת עזה,  ראתה את התחקיר הביטחוני, קיבלה את הציוד האישי שלו שנשאר מעבר לגדר וזיהתה אותו.

ד"ר גרשון בסקין, שתיווך מאחורי הקלעים בעסקת גלעד שליט, אמר בראיון ל-103FM כי אנשי חמאס אמרו לו כי רצו להחזיר את מנגיסטו לישראל, אולם הוא לא רצה לחזור. לדבריו, בחמאס אומרים כי שחררו אותו ומעריכים כי הוא כבר לא נמצא ברצועת עזה.

משפחתו של מנגיסטו תקיים בצהריים מסיבת עיתונאים באשקלון.

בידי חמאס נמצאות גם שתי גופות של הרוגי מבצע צוק איתן: סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין ז"ל. 

החייל גלעד שליט, הוחזק בשבי חמאס במשך יותר מ-5 שנים (2011-2006) לאחר שנחטף באזור כרם שלום, עד ששוחרר לאחר לחץ ציבורי כבד בעסקה שכללה שחרורם של למעלה מ-1,000 אסירים פלסטינים, בהם מאות אסירי עולם.