סא"ל נריה ישורון, מג"ד 82 בחטיבת השריון, נמצא בימים אלה בליבה של חקירת מצ"ח סבוכה, בחשד כי נתן פקודה לא חוקית להפגיז מרפאה בסג'עיה ברצועת עזה.



מדובר במרפאה ממנה נורתה אש קודם לכן, אשר ממנה נהרג אחד מלוחמיו, דימה לויטס ז"ל.



בדף פייסבוק שצבר תאוצה בימים האחרונים, ושמו "כולנו עם סא"ל נריה ישורון", פרסמו הלוחמים ששירתו תחת ישורון בעבר, במהלך המבצע ובהווה' מכתב תמיכה במפקדם.



"אנו, חיילים ומפקדים במילואים, אשר שרתנו תחת פיקודו הישיר של נריה במבצע צוק איתן, הופעתנו מהחלטת הפצ"ר לפתוח בחקירה כנגד נריה ואנו עומדים לצידו של נריה ומצדיעים לו על תפקודו במבצע 'צוק איתן' בכלל, ועל הדברים שנשא לזכרו של דימה ז"ל בפרט", כתבו הלוחמים.



הם הוסיפו כי "לאורך כל המבצע נריה ביצע את המשימה בצורה המדויקת ביותר. הוא שלח את פלוגותיו אל האזורים שאותרו מראש, הפעיל אש על פי הוראות הפתיחה, ואיתר את המנהרות שעליהם דובר. מעולם הוא לא פעל מתוך חיפזון או חלילה מתוך פזיזות".



על האירוע בו נהרג לויטס ז"ל כתבו הלוחמים: "נריה הטיל על הפלוגה של דימה לכבוש ולבודד שטח מסוים, על מנת לאפשר לכוחות ההנדסה למצוא ולנטרל את מנהרה התקפית שהייתה באותו השטח. דימה נע בראש חייליו וברגע שהוא התמקם בעמדה - צלף ירה עליו מתוך בניין של מרפאה והרג אותו. הרג של מ"פ הוא אירוע קשה בגדוד ובפרט לחיילים של אותה הפלוגה, אך נריה לא נתן לאירוע הזה לשבש את המשימה החשובה שהוטלה על הגדוד".



החיילים סיפרו כי המג"ד אכן נתן פקודה לביצוע מטח של כבוד לזכרו של חברם, ומאשרים כי הירי אכן נעשה "כחלק מההספד, כמקובל בהלוויות". הם הוסיפו כי הוא ביקש שהפלוגה של דימה תירה "מטח של כבוד", אך הדגישו כי היה זה מעשה שנכון לעשות אותו מבחינה מבצעית בכל מקרה.



בצה"ל תחקרו את האירוע לאחר שהגיעו תלונות לגביו מארגוני זכויות אדם. בסיום התחקיר החליט הפצ"ר להעביר את החקירה למישור הפלילי ואכן מצ"ח זמנו את סא"ל נריה ישורון לחקירה בנושא. כאמור, החקירה מתנהלת עוד בימים אלה.