בפעם השנייה השנה קצין בכיר מפסיד קידום משמעותי לאחר שנכשל בבדיקות הליך המינוי, כך אושר היום (חמישי) על ידי דובר צה"ל.

בפעם הקודמת החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט לעצור קידום של קצין בכיר בגלל שעלה חשד כי קיים קשרי עבודה אסורים עם עיתונאית. הפעם נכשל קצין בכיר באמ"ן בבדיקת פוליגרף. 
טרם ידוע אם הסיבה לכשל בבדיקה היא קשר עם עיתונאים, דבר שאסור לחלוטין בצה"ל או שמדובר בשאלה שבאה לברר האם השתמש בסמים או בעבירות של ביטחון מידע. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים, שפורסמו הבוקר בעיתון הארץ. "לאור נושאים שעלו בתהליך האבחון הביטחוני, הוחלט לבטל לעת עתה מינוי של מפקד באחת מיחידות אמ"ן", נמסר מדובר צה"ל בתגובה. בינתיים הוחלט למנות קצין בדרגת סגן אלוף במקומו ועל המשך עתידו צפוי להחליט בקרוב הרמטכ"ל. 
כאמור בסוף חודש אפריל החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט לבטל מינוי של קצין בכיר בצנחנים בדרגת סגן אלוף שהיה אמור להיות מקודם לתפקיד בכיר יותר ואף לעלות לדרגת אלוף משנה. גם במקרה הזה הוחלט על ידי הרמטכ"ל לבטל את המינוי ולמנות קצין אחר במקומו בגלל כשל דומה במבדקים המוקדמים. במקרה הזה עלה חשד כי אותו קצין קיים קשרי עבודה עם עיתונאית ובאחד המקרים מסר לה מידע שאסור היה לו למסור. 

בהודעה שנמסרה אז על ידי דובר צה"ל נכתב כי "קצין צה"ל שסוכם לקידום לדרגת אלוף-משנה הודח מתפקידו וקידומו בוטל עקב שורה של עבירות ביטחון מידע שבוצעו במשך תקופה ארוכה. במהלך הבדיקה הביטחונית התגלו ממצאים חמורים ועקב כך החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט על הדחתו מתפקידו וביטול קידומו".