צה"ל מפרסם הערב (ראשון) לראשונה את תיעוד חיסול החוליה בחודש אפריל שניסתה להניח מטענים על גבול סוריה. האירוע עצמו התרחש בשעות הערב של ה-26 באפריל. חוליה של ארבעה מחבלים מאומנים על ידי סמיר קונטאר הגיע אל הגבול עם מספר מטענים גדולים.



"בנקודה מסויימת החוליה משאירה מאחור תצפיתן ונפרסת על שלוש זירות מרחק של 15-20 מטר מציר התנועה" מסביר גורם בכיר באוגדה 210. התצפיות של הצבא זיהו היטב את החוליה ואת התנועה ומיד הוקפץ כלי טיס לאוויר שהגיע במהרה והתביית על החוליה.



בסרטון ניתן לראות את כלי הטיס משגר טיל שפוגע בחוליה אולם אחד מהמחבלים ניצל ונראה היטב זוחל ולאחר מספר שניות טיל נוסף משוגר לכיוונו ומחסל אותו. "הזירה הייתה מורכבת ואם הפיגוע היה מצליח היה נגרם פיגוע קשה מאוד" מסביר הגורם הצבאי.



לדבריו מדובר בשטח שלא מסתובבים בו "ביום יש תנועה של רועי צאן אבל בלילה אין תנועה" הוא מסביר. "המטען היה של חיזבאללה, מטען הפעלה מרחוק ומי שעמד מאוחרי הפיגוע היא איראן. כל הפיגועים בשנתיים האחרונות זה הפעלה של איראן" אומר הגורם. "אנחנו יודעים את זה ויודעים להגיד את זה חד משמעית כמו שאנחנו יודעים להגיד שהחוליה היא של סמיר קונטאר".



הגורם אומר כי בצה"ל מעריכים שבעתיד הרחוק יהיו נסיונות נוספים בשטח לקחת חוליות של מורדים ולהסית אותם נגד ישראל כדי לבצע פיגוע. "אנחנו עוד לא ראינו את זה אבל ההנחה היא שיהיו נסיונות כאלה" הוא מסביר.