האחריות לאירוע הלינץ' בפצועים הסורים היא שלי, לא של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב זוהר דביר", כך אמר היום (ראשון) מפקד פיקוד צפון, אלוף אביב כוכבי.



"התקיים תחקיר חד וברור ואנחנו לא היינו בסדר. אני מרשה לעצמי לומר ששיטת הפעולה שנבחרה לא הייתה נכונה והאחריות על כך היא שלי", מבהיר כוכבי.



לדבריו של האלוף כוכבי מצטרף גם גורם בכיר באוגדה 210, שאמר בתדרוך לכתבים צבאיים כי "האחריות היא של הצבא ולא של המשטרה. יש לסיפור הזה מספר רבדים וקודם כל צריך לומר שהכוח שפעל באירוע התנהג בצורה נכונה ומנע אירוע חמור שבעתיים. "אם הכוח לא היה נוהג כפי שנהג, אלא נוהג בחוסר אחריות וחוסר זהירות, בכדי להציל את חייהם של שני הפצועים, היינו מסתבכים באירוע שהיה לו השלכות קשות שנים קדימה", מבהיר הגורם.



לדבריו, הכוח שבחר באופן מודע לא לפתוח באש לעבר הדרוזים שביצעו את הלינץ' מנע אסון כבד שהיה משנה את פני היחסים בין ישראל לבין העדה הדרוזית באופן דרמטי. על הפקת הלקחים של האירוע אומר הגורם הבכיר.



"קיימנו תחקיר ושינינו את דרכי הפעולה, דבר שלא נוכל לפרט. מאז היו עשרות פינויים של פצועים ויהיו עוד כאלה כי אספסוף לא יקבע למדינת ישראל את המדיניות, אלה הממשלה שמנחה את הדרג הצבאי", הוא הוסיף.



כזכור אירוע הלינץ' התרחש ביישוב נווה אטי"ב לאחר שהאזור התחמם, בעיקר בגלל שמועות שיצאו המכפר חאדר לפיהם הכפר בסכנה והתושבים צפויים לעבור לינץ' מכיוון המורדים. כתוצאה מכך החלו הפגנות בעדה שהובילו קבוצה של דרוזים לארוב לאמבולנס צבאי שפינה פצועים סורים לבית החולים ולבצע לינץ' בשני הפצועים. אחד מהם נהרג כתוצאה מכך והאחר נפצע באורח אנוש.