שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נאם הערב (רביעי) בטקס התייחדות לחללי חטיבת גולני והבהיר כי ישראל פועלת להחזרת גופתו של אורון שאול שנהרג בלחימה בצוק איתן בקיץ שעבר.

"אני שב ומדגיש בפניכם - הורים, משפחות - משימתנו לא הושלמה. אנו פועלים בכל יכולתנו והופכים כל אבן כדי להחזיר הביתה את אורון שאול זכרו לברכה, הלוחם המצטיין מגדוד 13 שנשאר ברצועת עזה", אמר יעלון.
 
שר הביטחון הגדיש את המחויבות של המדינה והוסיף כי "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר ישוב אורון לישראל, ביחד עם סגן הדר גולדין זכרו לברכה, והאזרחים הישראלים הנמצאים ברצועת עזה, ושאר נעדרי צה"ל. אנו, כהנהגה, מחויבים לכך".

"ראשי החמאס מבינים כי אם יאתגרו אותנו לא נהסס לפעול שוב"
יעלון התייחס לאפשרות של הסלמת העימות עם החמאס:"במערכת "צוק איתן" ספג חמאס את המכה הקשה בתולדותיו. חיילי צה"ל באוויר, בים וביבשה פגעו במאות מלוחמיו ואלפי תשתיות טרור שלו. אין אנו חפצי מלחמה, אך גם היום מבינים ראשי חמאס כי אם יאתגרו אותנו לא נהסס לפעול שוב, ובעוצמה".

בהתייחסות למצב הבטחוני בישראל כיום, הוסיף יעלון כי "גם בימים אלה, בהם הטרור הפלשתיני ביהודה ושומרון מנסה לפגוע באזרחים, חיילים ושוטרים, בין אם באמצעות מחבלים בודדים ובין אם בניסיונות של ארגוני הטרור להוציא לפועל פיגועים. לשם כך נדרשים מאיתנו נחישות רבה, אורך רוח ושיקול דעת, וכך אנו פועלים.
בפנניה אישית למשפחות הנופלים אמר שר הביטחון: "משפחות יקרות, אתן מהוות את עמוד האש שלפני המחנה. למרות הצער והיגון, על אף הקשיים העצומים, בחרתן לחזור לחיים של עשייה, ובכך אתן מהוות אות ומופת למשפחת גולני ולכולנו".