מקור ביטחוני פלסטיני מסר היום (ראשון) כי ארגון חיזבאללה הלבנוני, פועל לאחרונה באינטנסיביות לגיוס פעילים לשעבר בגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פת"ח, כדי לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות בגדה המערבית ובתוך ישראל.
 
כתב העיתון הסעודי "עוקאז" ברצועת עזה, ציטט את המקור שאומר כי "בין אנשי חיזבאללה המעורבים בפעילות זו נמצא קייס עוביד, שהיה אחראי בין היתר לחטיפתו של אלוף משנה במילואים אלחנן טננבאום ב-2000".
 
המקור הוסיף עוד, כי "מנגנוני הביטחון הפלסטינים מעריכים כי הירי והשימוש בלבנות חבלה, כמו זו שהייתה בדרך המנהרות בדרום ירושלים, הם חלק מהמאמץ של הארגון השיעי הלבנוני".
 

המקור הפלסטיני הדגיש, כי ישראל מכירה היטב את המאמצים של חיזבאללה. עוד מסר, כי חלק מהמועמדים שקיבלו פניה מאנשי חיזבאללה דיווחו למנגנוני הרשות. "אנחנו מעריכים כי ישנם כמה צעירים שפותו להתגייס לשורות החיזבאללה ופועלים עתה בגדה המערבית, בשל מצוקה כלכלית או הידרדרות במצב הביטחוני", אמר המקור הביטחוני הפלסטיני.

"מדובר בהתפתחות מסוכנת" 

"אנחנו לא יודעים בכמה אנשים מדובר, אך אין ספק שעניין זה תופס תנופה בקרב צעירי גדודי חללי אל-אקצה לשעבר, שקיבלו פניות מחיזבאללה כדי 'לעבוד בתמורה לתמיכה כלכלית'. העניין הוא בחירה אישית של אותם צעירים, כדי לצאת לפעולה נגד מטרות ישראליות".
 
המקור הביטחוני הפלסטיני הביע דאגה, כי לראשונה ישנה מוכנות בקרב צעירים פלסטינים להתגייס לשורות חיזבאללה. "ניסיונות הללו לא נעלמו מעינינו בשנים האחרונות, אך בחודשים האחרונים אנו חשים שזה הולך וגובר, עם נכונות חיובות מצד צעירינו", הדגיש המקור הפלסטיני.

"מספרם של הצעירים אינו עובר את אצבעות הידיים, אך מדובר בהתפתחות מסוכנת, שכן מספיק שיצליחו לבצע פיגוע אחד – כדי להפוך את הקערה על פיה. אנחנו חוששים שהעניין יהפוך לתופעה, ויותר ויותר צעירים יתפתו לקבל כספים מארגון חיזבאללה, וכאשר יגיע מספרם לעשרות, הטיפול בהם יהפוך למורכב יותר".
 
המקור הוסיף עוד, כי מדובר באתגר ביטחוני עבור הרשות הפלסטינית, שפועלת גם נגד חמאס אשר מנסה להחיות את הזרוע הצבאית שלו, עז א-דין אל-קסאם, בגדה המערבית.

"ישראל לא תחמוק מתגובה על חיסול ג'יהאד מורנייה" 
המקור הביטחוני הפלסטיני הזכיר, כי באמצע שנות ה-2000 התמקד חיזבאללה בגיוס צעירים מהגדה המערבית, והשכר שלהם הגיע לעשרות אלפי דולרים בחודש ואף יותר. "בשנות 2004 ו-2005 לקחו גדודי חללי אל-אקצה אחריות על פיגועים שכולם מומנו על ידי חיזבאללה, כאשר המגייס הראשי לארגון היה קייס עובייד".
 
יש לציין, כי זו אינה הפעם הראשונה בה מזהירים מנגנוני הביטחון הפלסטינים מניסיונות חיזבאללה לגייס צעירים בגדה המערבית. אם הדבר נכון, ההחלטה על גיוס פלסטינים מגיעה מהמשטר האיראני.
 
ב-21 בינואר השנה איים שר ההגנה של איראן, חוסיין דהקאן, כי ישראל "לא תחמוק מתגובה" על חיסולם של הגנרל מוחמד אללה-דאדי ושל ג'יהאד מורנייה בתקיפה בסוריה שלושה ימים לפני כן. דהקאן, שאמר את הדברים בטקס זיכרון לכבוד ההרוגים בנציגות חיזבאללה בטהרן, הוסיף כי איראן תמשיך לחמש את הגדה המערבית ואת הארגון השיעי.
 
לדבריו של שר ההגנה, "טהרן תמשיך לחזק את ציר ההתנגדות, כדי להתמודד עם הישות הציונית".