הותר לפרסום כי הנרצחים בפיגוע הדקירה הערב (שבת) בירושלים הם הרב נחמיה לביא, בן 41 מירושלים ואהרן בנט, בן 21 מביתר עילית.



לביא, רב מלמד בישיבת עטרת הכהנים, הוא אב לשבעה ותושב העיר העתיקה למעלה מ-20 שנה. הלווייתו תתקיים מחר ב-12:00 בהר המנוחות.



הפיגוע אירע ברחוב הגיא הסמוך לשער האריות שבעיר העתיקה, רחוב מרכזי והומה אדם. במהלך האירוע, המחבל דקר מספר אנשים ולקח את האקדח של אחד הפצועים, אשר בעזרתו ביצע ירי לעבר קבוצת תיירים.



כוחות של מג"ב שהגיעו למקום, נטרלו את המחבל שנפצע במצב קשה ולאחר מכן הוא מת מפצעיו.



תיעוד מרגעי האימה: צפו ברגעי הירי מהפיגוע



ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות על הפיגוע ואמר כי "הפיגועים יימשכו בתגובה על פשעי הטרור של הכיבוש". גם ארגון חמאס בירך על הפיגוע ואמר כי "הפיגוע הגיע בעקבות הפשעים של הכיבוש כנגד העם הפלסטיני".



גם בישראל התייחסו לפיגוע הקשה, בו בנוסף לשני ההרוגים נפצעו שלושה בני אדם. גורמים מדיניים שהתייחסו לפיגוע אמרו כי ישראל נמצאת במלחמת חורמה נגד הטרור הפלסטיני. צריך לנהל אותה בתקיפות ובשיקול דעת". כמו כן נמסר כי "אנו מגבירים את פעולות הסיכול, המניעה והענישה. כולנו חשים את אותן הרגשות, אך עלינו לתת לצה״ל, לשב״כ ולמשטרה להילחם בטרור ואין לקחת את החוק לידיים".



ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג התייחס גם הוא לפיגוע הדקירה ואמר כי "נתניהו איבד שליטה על ביטחון אזרחי ישראל. ממשלתו מראה חידלון וכישלון מוחלט בטיפול בביטחון, ובמשימה הלאומית של שמירה על ביטחונה ושלומה של ירושלים".



עוד אמר הרצוג כי "בנאומים ובדיבורים לא משיגים ביטחון לישראל. אלה לא 'טיפטופים', אלה אזרחי ישראל שנרצחים מידי יום בבירת ישראל ובחלקים אחרים של הארץ. לממשלה אין תוכנית למלחמה בטרור. זה ברור כשמש לכל אזרח ישראלי. את המפגעים המתועבים יש להעניש בכל חומרת הדין אבל הממשלה צריכה מדיניות ומעשים ולא דיבורים והצהרות וסיסמאות נבובות. אני שב ומזהיר שאנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית".



"תוצאה ישירה של הסת אבו מאזן"



יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, השתתף בצערם של המשפחות ואמר כי "מדובר באירוע חמור בליבה הפועם של ירושלים, שהוא תוצאה ישירה של הסתה שמוביל אבו מאזן". לפיד הוסיף כי "יש לנקוט ביד קשה אל מול הטרוריסטים השפלים הללו. אנחנו צריכים לחזק כעת את כוחות הביטחון והחיילים שלנו שפועלים בנחישות בשטח אל מול גורמי הטרור הרצחניים ולתת להם גיבוי".



גם חברת הכנסת ציפי לבני התייחסה לאירוע ואמרה הערב כי "בצד הגיבוי לכוחות הביטחון במלחמתם בטרור, יש לומר את האמת - התשובה לביטחון לאזרחי ישראל היא לא נאומים באו״ם ולא דיונים - אלא קבלת החלטות שיקטינו את הלהבות".



כמו כן אמרה לבני: "נתניהו ששנים ייחס לעצמו את השמירה על הביטחון הוא זה שנושא באחריות להידרדרות הבטחונית. הוואקום המנהיגותי הקיים משאיר את חבית חומר הנפץ מתקתקת בשטח, את אזרחי ישראל חשופים לטרור ופוגע בריבונות ישראל בירושלים".



יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, הפנה אצבע מאשימה אל ראש הממשלה ואמר: "כך נראה אובדן שליטה והרתעה".