גל הטרור במדינה נמשך ודומה כי אירוע רודף אירוע בשעות האחרונות, כפי שקרה אמש בארבעה מקרים אחרים. 



סמוך לשעה 15:45 פגע פלסטיני באדם אחר בקרית ארבע ודקר אותו. מדובר באדם בגיל 25, אשר נדקר בגבו ונקבע כי הוא פצוע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים בירושלים על מנת להמשיך את הטיפול. המחבל עצמו נמלט מהמקום, כאשר כוחות גדולים דולקים אחריו.


חובש בכיר במד"א מוטי אונגר שהגיע למקום וטיפל בפצוע סיפר: "על הכביש שכב צעיר כבן 25 כשהוא בהכרה מלאה עם דקירות בפלג גופו העליון, בסיוע כוח רפואה צבאי הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל חבישות, נוזלים ומרכיבי דם ופינינו אותו במצב קשה לבי"ח שערי צדק".

אירוע בת"א: חמישה פצועים, חייל חיסל את המחבל

האירוע הראשוני שדווח בשעות הצהריים הוא של צעיר ערבי, שהגיע בשעות הצהריים סמוך לצומת בגין בתל אביב, שם דקר חיילת עם מברג על רקע לאומני, באיזור הקריה. לאחר מכן, ניסה לחטוף נשק מחיילת. היא לא איפשרה לו בכך שהתיישבה עליו. לאחר מכן הוא נמלט לכיוון קניון עזריאלי, אך נורה ונוטרל ברחוב מוזס בעיר. 

לבית החולים איכילוב פונו חמישה נפגעים באורח קל, בהם: 3 נשים וגבר, מהם: אישה כבת 60, גבר ואישה כבני 40, צעירה כבת 20 ונפגעת חרדה. כל הפצועים בהכרה מלאה וסובלים מחתכים בפלג גופם העליון. 

המברג ששימש את המברג בתל אביב, היום.צילום: דוברות המשטרה

על פי הדיווחים, אחרי המחבל דלקו כוחות ביטחון שונים, כשבסופו של דבר, הגיע חייל אשר משרת בחיל האוויר, צמצם טווח לעברו של המחבל וירה בו. המחבל עבד באיזור באחד מאתרי הבנייה, ולאחר המקרה, החלו מספר עובדים ערבים לברוח מהמקום, מה שגרם למחשבה שאולי מדובר במספר מפגעים, אבל בסופו של דבר התברר כי מדובר רק באחד.


ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שיבח את פעילות תושבי העיר וכוחות הביטחון ואמר כי "מעודדים תגובה מהירה של תושבים וכוחות הביטחון והם הסיבה שזה נגמר בפגיעות קלות".

"חשוב שנגלה קור רוח ואורך רוח, צריך להמשיך לקיים חיי שגרה בעיר ובארץ כולה, ללכת לבתי הספר לצאת במסעדות", הוסיף חולדאי, בבית החולים איכילוב אליו פונו הפצועים.

חולדאי התייחס לשאלה האם על אזרחים לשאת נשק ואמר כי "איני קורא לאנשים להפוך את הרחוב לזירת התגוששות ומציע לכל אחד לנהוג איך שהוא מרגיש. זה לא מתפקידי להגיד לכולם 'לכו תתחמשו'".




הבוקר: אירוע דקירה ליד הרכבת הקלה


כזכור, רק הבוקר אירע אירוע דקירה באיזור הרכבת הקלה בירושלים. תלמיד ישיבה בן 25, שנפל קורבן לניסיון התקיפה של המחבל. הוא הובהל לבית החולים שערי צדק, ונמצא במצב שהוא מונשם ומורדם.
 
עוד אדם אחד נפצע באורח קל לאחר שהתעמת עם המחבל. על פי תחקור ראשוני של האירוע, במנוסתו הוא נתקל במאבטח של הרכבת הקלה, תקף אותו וניסה לחטוף את נשקו. המאבטח נאבק בו והוא נמלט. 
 
צוות לוחמי יס״מ ירושלים שפעלו באזור רכובים על אופנוע הבחינו באדם שרץ בכביש לכיוון צומת הגבעה הצרפתית. כשהבחין בלוחמים חזר על עקבותיו וניסה להיכנס לרכב בכביש. הלוחמים הבינו שמתרחש אירוע, זינקו מהאופנוע, רדפו אחריו ועצרו אותו יחד עם שוטר תגבור שהיה במקום. המחבל עצמו לא נפגע ונלקח על ידי כוחות הביטחון.

פיגוע הדקירה בירושלים, היום. צילום: אורי דייויס, "מדברים תקשורת"
 
אמש: ארבעה פיגועים ברחבי הארץ 
 
פיגוע דקירה התרחש בערב בכניסה לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי פתח תקווה, במהלכו נדקר צעיר בן 25 ונפצע באורח קל. הדוקר נוטרל במקום על ידי אזרחים ומאבטחים. 
 
בעורק תנועה מרכזי של פתח תקווה כאשר מספר אזרחים ירדו מאוטובוס לפתע מפגע חמוש בסכין שעט לעברם, דקר אחד מהנוסעים שירד מהאוטובוס ועוד בטרם הספיק להימלט נלכד על ידי אזרחים עוברי אורח.
 
אמש גם אירע פיגוע בקריית גת לאחר שחשוד ירד מאוטובוס, הבחין בחייל וחטף את נשקו. החייל התעמת עם החשוד ותוך כדי כך נדקר בראשו באורח קל. החשוד המשיך במנוסה עם נשקו של החייל אל עבר בניין מגורים, כששוטרי תחנת קריית גת של המחוז הדרומי הגיעו למקום תוך דקות ספורות וחתרו למגע עם החשוד, תוך שזה ככל הנראה יורה לכיוונם. השוטרים השיבו בירי מדוייק לעברו והוא חוסל.