שני גברים נפצעו בפיגוע דקירה באורח בינוני וקל, ברחוב הנביאים 112 בירושלים. המחבל נוטרל לאחר שכוח משטרה שנכח באזור הגיב במהירות וירה לעברו. המחבל, ערבי כבן 16, חוסל.



השניים הלכו מכיוון שער שכם לכיוון צומת חיל ההנדסה נדקרו כ-150 מ׳ מערבית לשער שכם על ידי המחבל, כבן 16.  שוטרים שהיו בצומת חיל ההנדסה רצו לכיוון, הבחינו בשני יהודים כשדם עליהם מדקירות בפלג גוף עליון, הבחינו במחבל כשסכין בידו וקראו לו לעצור. המחבל רץ לכיוונם עם הסכין והשניים דרכו נשקם, ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל.
מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי אמר בתגובה כי ״פריסת השוטרים המוגברת והתגובה המהירה והנחושה של השוטרים הביאה לסיומו המהיר של הפיגוע ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע. השוטרים פעלו במקצועיות כמצופה מהם״.


הפצועים בפיגוע הם גבר כבן 62 במצב בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, שמפונה לבית חולים שערי צדק. השני הוא גבר כבן 65 במצב קל עם פציעות בפנים ובגפיים שמפונה לבית החולים הדסה עין כרם. שניהם בהכרה מלאה ובמצב יציב.

מספר פלסטינים מנסים להפר את הסדר בזירת הפיגוע בירושלים והשוטרים מפזרים אותם באמצעות רימוני עשן.


גופת המחבל בזירת הפיגוע בירושלים. צילום: דוברות מד"א

הפאראמדיקים של מד"א מיטל שטרנברג ואהרון אדלר שטיפל בנפגעים, סיפרו: "היינו ברחוב סמוך והגענו במהירות למקום, ראינו שני גברים בשנות השישים בהכרה מלאה, עטופים בטלית, מתהלכים על המדרכה כשהם פצועים. מייד התחלנו להעניק להם טיפול רפואי, אחד, גבר כבן 62 סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון והשני גבר כבן 65 סבל מפציעה בפנים ושבר ביד, לאחר טיפול מהיר בשטח, פינינו אותם בדחיפות לבתי החולים, כשמצבו של אחד הוגדר בינוני והשני קל. בדרך הם סיפרו שהם היו בדרכם חזרה מתפילה בכותל. במרחק של כ- 100 מטר מהם שכב המחבל לאחר שנוטרל על ידי כוחות הביטחון".
 

במקביל, בשעה זו החלה לוויה של פלסטיני ממחנה הפליטים שועפאט שנורה הלילה במהלך עימותים עם כוח צה"ל.



גל הטרור במדינה נמשך ואירוע רודף אירוע בימים האחרונים. אמש, כוח של צה"ל הרג חמישה פלסטינים ופצע 14 לאחר שיידו אבנים לעבר החיילים בצפון רצועת עזה מול קיבוץ נחל עוז בתמיכה באלימות בירושלים, כך מסרו גורמי רפואה הרצועה. ההפגנות היו לאות הזדהות עם הפלסטינים בגדה ובירושלים.
 
מדובר צה"ל נמסר כי כ-200 פלסטינים התגודדדו ליד הגבול בין ישראל לרצועה ויידו אבנים וצמיגים בוערים לעבר חיילים המוצבים במקום. החיילים ירו לעבר הפורעים מנהיגי ההפגנה על מנת לעצור את ההתקדמות שלהם ולפזר את ההפגנה". היא הוסיפה כי על פי המידע שברשותה, ישנם חמישה פלסטינים שנורו. עדי ראייה אמרו כי נורו על ידי צלפים של צה"ל מעמדות שמירה לאורך הגבול, במרחק של כ-400 מטרים ממקום ההפגנה.
 
אתמול, התבצע פיגוע נקמה יהודי על רקע לאומני בדימונה. כוחות משטרה עצרו בתום מרדף נער יהודי בן 17, החשוד בדקירת שני פלסטינים תושבי הגדה ושני בדואים מהנגב. שני הפצועים הבדואים פונו במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושני הפצועים הפלסטינים פונו במצב קל. החשוד הודה במעשה וטען כי ביצע אותו על רקע לאומני.  
 
בנוסף, אוריה דגן, אשתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ושלושת ילדיהם נפצעו היום (שישי) קל מיידוי אבנים לעבר רכבם כאשר היו בדרכם לירושלים. הפיגוע אירע בכביש 60 בין שילה לבין מעלה לבונה. בני המשפחה פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.
 
אוריה היתה בדרכה יחד עם ילדיה לירושלים, שם היו אמורים לעבור את השבת יחד עם בעלה, אשר שובת מזה שבוע ימים מול ביתו של ראש הממשלה המחאה על המצב הביטחוני. 
 
דגן אמר בתגובה לפציעתם של אשתו וילדיו מיידוי אבנים: "קשה לראות את אשתך והילדים במצב כזה. החשש מאירוע כזה תמיד קיים בראש וכשזה קורה אתה אף פעם לא מוכן. האירוע הזה מחזק את התחושה שלי שפשוט אין ברירה. שהדרישה לביטחון מוצדקת יותר מאי פעם. טרור האבנים ועל אחת כמה וכמה פיגועי ירי ודקירה הם לא שגרה שאנחנו מוכנים להתרגל אליה". באירוע אחר, נפגע חייל באורח קל לאחר שאבן פגעה בפניו בגוש עציון. הוא טופל במקום.