המחבלים בפיגוע הדקירה שאירע היום בצהריים (שני) בפסגת זאב הם נערים בני 13 ו-15 מבית חנינא, שאינם מוכרים למערכת הביטחון, כך נמסר מהשב"כ. השניים דקרו יחד נער יהודי בן 13 שרכב על אופניים ופצעו אותו באורח אנוש. לפני כן דקרו השניים את יוסף בן שלום, בן 21, שנפצע קשה. 

השניים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים שמסר כי מצבו של הנער בן ה-13 אנוש. הוא מונשם והובהל לחדר ניתוח. יוסף בן שלום, מונשם ומטופל במחלקה הכירורגית. אליהו בן שלום, אחיו של יוסף בן ה-21, סיפר: "הוא גיבור כארי. הכוח שלו כוח חזק, ראינו שאפילו הפתיעו שוטרי יס"מ ומג"ב ואני לא מתפלא שהפתיעו גם את אחי". 

בתוך כך, דווח על כארבעים פלסטינים החלו להתפרע על גדר הגבול עם רצועת עזה וכוח צה''ל משתמש באמצעים לפיזור הפגנות בסמוך לגדר.
 

בדיווח הראשון שהתקבל במוקד המשטרה, אמרה אישה בצעקות: "יש אירוע דקירה ברחוב סיירת ירושלמית! ברחוב הארבעה. דקירה! דוקרים בחור!". שוטרים בקשר דיווחו כי הפיגוע הוא "ברחוב השישה עשר" ואחרים ביקשו בקשר: "כל הניידות, כל מי שפנוי להגיע לשישה עשר עכשיו".

השוטר ד', פקד מתחנת שפט, סיפר לאחר האירוע כי "התקבל דיווח על פיגוע באזור השישה עשר. דיווחו על מחבל שמבצע דקירה. היינו באזור קרן הפסגה, מרחק 200-300 מטר משם, והגענו במהירות לזירה עם הרכב. זיהינו אנשים שנמלטים לאזור הצומת, תוך כדי שמסמנים לנו שיש מחבל באזור תחנת הרכבת".
 
"פרקנו מהרכב, זינקנו מעל הגדר, המחבל נעמד מולנו עם הסכין ורץ לעברנו. שלפנו, דרכנו, ירינו - המחבל נוטרל והמשכנו לכיוון המפגע הנוסף", סיפר השוטר.
בדיווח הראשון שהתקבל במוקד מד"א מסרה אישה כי "יש כאן בחור מדמם העלנו אותו לאוטובוס". המוקדן ביקש כי האוטובוס יעצור: "תעצרו בצד. באיזה רחוב אתם כרגע?". "אנחנו ליד בית ספר יוני נתניהו. המחבל לא שמה. העלנו את הנדקר לאוטובוס", ענתה המדווחת ועל כך ביקש ממנה המוקדן: "תעצרו את האוטובוס מול בית ספר יוני נתניהו נשלח לכם אמבולנסים לשמה".

הבוקר אירע פיגוע דקירה נוסף, בגבעת התחמושת סמוך למטה הארצי בירושלים. מחבלת דקרה שוטר שנפצע באורח קל. למרבה המזל הצליח השוטר להתנתק ממנה ולנטרלה. המחבלת נורתה ונפצעה באורח קשה. 

על פי החקירה ראשונית של האירוע התברר כי שוטר מג״ב, כבן 20 הבחין במחבלת, כבת 18, שעוררה את חשדו בדרך חיים בר לב וקרא לעברה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. השוטר הצליח לדרוך את נשקו ולנטרלה. היא פונתה לבית החולים. 

עדת ראיה סיפרה כי היתה בסמוך לזירה ולפתע שמעה יריות: "זה כמו זירת מלחמה. מפחיד נורא".