כ-30 תלמידי ישיבת שערי חסד בירושלים נכנסו במהלך הלילה לקבר יוסף ללא אישרם של גורמי הביטחון והותקפו על ידי פלסטינים. אחד מהרכבים הוצת סמוך למתחם הקבר וחמישה ישראלים נעצרו על ידי המשטרה.



התקרית התרחשה לאחר שבליל חמישי הוצת מתחם קבר יוסף על ידי המון פלסטיני. מחקירה ראשונית עולה כי לטענתם נכנסו בהנחית הרב שלהם על מנת לצבוע את מתחם הקבר לאחר שנשרף ביום שישי לפנות בוקר.



רוב תלמידי הישיבה הצליחו לברוח מהמקום ונתפסו חמישה, שלושה קטינים ושני בגירים אשר הוסגרו לידי הצבא שנכנס לחלץ אותם.



החמישה הועברו לטיפול חקירות מרחב שומרון של מחוז ש"י, שם נחקרו בחשד להפרת הוראה חוקית.חמשת הפצועים חבולים בכל חלקי גופם והם קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי תאג''ד צבאי. העצורים יועברו לבדיקת מצבם הגופני בבית החולים ולאחר מכן לדיון בבימ"ש לצורך הארכת מעצרם.



מהמשטרה נמסר כי "כניסת ישראלים לשטחי A מסכנת חיים. לא פעם הזהרנו את הציבור וגם עכשיו אנחנו חוזרים ומזהירים. חל איסור מוחלט להיכנס לשטחים אלו וזו הפרת צו בנוסף לרמת הסיכון. כניסתם הלילה של תלמידי הישיבה חסרת אחריות ותוצאות האירוע יכלו להסתיים באופן טרגי, במיוחד בימים מתוחים אלו''.



עורך דינם של העצורים, איתמר בן גביר, טוען כי בין חמשת העצורים ישנם שלושה קטינים. לדבריו, חלקם נפצעו באורח קל לאחר שהוכו בידי שוטרים פלסטינים שמאבטחים את המתקן. עוד הוסיף בן גביר כי העצורים סיפרו שהשוטרים הפלסטינים דרכו את נשקם, והיכו אותם.



עורך הדין בן גביר אמר הבוקר: "אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו הערב המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים עם מדים המכונים שוטרים פלסטינים. שוב הוכח כי מי שנתן להם נשק שיחק בחיים של תושבי ישראל".



"מעשה טירוף שאין לו היתר הלכתי"



רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, גינה את כניסתם של המתפללים הלילה לקבר יוסף ללא תיאום עם צה"ל.



"מדובר במעשה טירוף שאין לו היתר הלכתי כלשהו. אנשים אלה מסכנים את חייהם ומסכנים את כולנו. יש להוקיע את מעשיהם ולפעול כנגד מעשים חמורים אלה", אמר רב הכותל.



ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מתח ביקורת על הכניסה למתחם ללא היתר, אך עם זאת גינה את תקיפת הישראלים במקום: "אני קורא לכל מי שחפץ בתפילות בקבר יוסף, להיכנס בכניסות המסודרות המתקיימות אחת לכמה שבועות, יחד עם המועצה האזורית שומרון, מנהלת קבר יוסף ובאישור וליווי צה"ל.



"עם זאת אי אפשר שלא להתעלם מהברבריות שבה נתקלו תלמידי הישיבה שבסופו של יום ביקשו לממש את חופש הפולחן שלהם. אני קורא לממשלת ישראל לסלק את המחבלים במדים המכונים שוטרים פלסטינים מהמתחם הקדוש של קבר יוסף. האירוע הזה הוא הוכחה נוספת לכך שנתנו לחתול לשמור על השמנת. הגיע הזמן להחיל את הסכמי אוסלו ולממש את הריבונות הישראלית במקום כדי שמקרים כאלו לא יישנו", הוסיף דגן.



"הצתת קבר יוסף - מעשה ברברי ונפשע"


כזכור, בליל חמישי הסתער המון על קבר יוסף סמוך לעיר שכם, הצית את המתחם וגרם לנזקים כבדים. במקום לא היו מתפללים יהודים באותה שעה.



כמאה פלסטינים פרצו למתחם, גרמו לנזקים והציתו את האתר המקודש. כוחות הביטחון הפלסטינים הדפו אותם, פיזרו את ההפגנה וכיבו את השריפה, אך נזק כבד נגרם למתחם.