הפרות הסדר באיזור חברון גבו היום (שלישי) מחיר כבד כאשר גרמו להריגתו של אזרח ישראלי.



על פי תחקור של  האירוע, רכב ובו נהג ישראלי נקלע להפרות סדר וליידויי אבנים. הנהג ירד מהרכב לאחר מכן, ככל הנראה על מנת לאמוד את הנזק שנגרם לרכבו, ואז נדרס על ידי מכונית פלסטינית שעברה במקום ונמלטה משם.



כוחות רבים עדיין נמצאים באיזור, דרומית מערבית לחברון. חלק מהם נלחם במשך דקות ארוכות על חייו של הפצוע אך בסופו של דבר מותו נקבע במקום. הוא היה בלי דופק, בלי נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית. חלק אחר החל את עבודת כוחות הביטחון.



המכונית שנמלטה מזירת האירוע נתפסה על יד איזור דהריה. כעת האירוע נמצא בבדיקה האם מדובר בפיגוע לאומני או האם מדובר בתאונה. הפלסטינים טוענים כי נהג המשאית הדורסת הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית בדהרייה.



גורם בצה״ל אומר כי האזרח שנהרג בפיגוע יצא מן הרכב בגלל יידוי אבנים לעברו. אולם לא ברור אם הדריסה היא על רקע לאומני.



יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון אמר בתגובה: "הפיגוע הבוקר מצטרף לסדרה של פיגועים וניסיונות של רציחות יהודים בכל רחבי ישראל. אם לא תהיה יד חזקה גל הטרור ימשך. במקום שבהם מחבלים מנצלים את הדרך להרג וגדיעת חיים  אסור לתת להם להמשיך ולהשתמש  בדרך. הוכח כי ציר שנפתח מביא עימו פיגועים וציר שנסגר מונע כאלה. ולמול הסור מרע יש להמשיך ולעשות טוב לחזק את ההתישבות בתכנון בבינוי ובחיזוק התשתיות."

בשעות הצהריים: קצין נפצע באורח קל, המחבל חוסל



מוקדם יותר אירע פיגוע דקירה בסמוך לכפר בית עווא בדרום הר חברון באיזור בית עווא שבחטמ"ר יהודה. קצין צה"ל נדקר ונפצע באורח קל בעוד המחבל נורה, נוטרל ומותו נקבע בזירה. מגן דוד אדום דיווחו על האירוע ומסרו כי קצין נפצע קל בפיגוע, ליד היישוב נגוהות וכי המחבל נוטרל ונהרג. כוחות גדולים של המשטרה והצבא נמצאים בזירת האירוע. הפיגוע התרחש במהלך הפרת סדר במקום. על פי דיווח פלסטיני, המחבל ההרוג הוא עודאי האשם מסאלמה, בן 24 תושב בית עווא. 



ביום ראשון התרחש פיגוע ירי ודקירות בתחנה המרכזית בבאר שבע  סמל עומרי לוי, לוחם גולני ממושב שדי חמד שבשרון, נרצח ו-10 נפצעו אמש (ראשון) בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, שבו חטף מחבל נשק מחייל וירה לכל עבר. 
אדם נוסף, נתין זר, נורה בשוגג על ידי קב"ט התחנה שחשד כי הוא מחבל, אך הוא לא היה מעורב בפיגוע. עוברי אורח ביצעו לינץ' באזרח הזר, יידו בו חפצים ובעטו בו. הוא מת מפצעיו בבית החולים סורוקה בעיר.

ביום שישי חייל בן 20 נדקר בצומת הזית על כביש 35, חוצה יהודה, סמוך לחברון ונפצע באורח בינוני. המחבל נוטרל על ידי לוחמים מגדוד צבר של חטיבת גבעתי.
 
מבדיקה ראשונית עולה כי המחבל לבש אפודה צהובה של צלם עיתונות. בשלב מסויים הוא שלף סכין ורץ לעבר החייל ודקר אותו. קצין בכיר שנכח במקום ירה בו וחיסל אותו.
 
החייל שנפצע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים שכהוא סופל מפצע דקירה עמוק ביד ובגב ובהכרה מלאה. סוכנות הידיעות אל קודס שידרה בשידור חי את ההשתלטות על המחבל. כפי שניתן לראות בתמונות, לובש המחבל אפוד זוהר.
 
מוקדם יותר סוכל פיגוע בירושלים: כוחות מג"ב בשיתוף עם יחידת הכלבנים איתרו הבוקר מטען נפץ מסוג צינור במחסום בשכונת עיסאוויה.  במסגרת ההיערכות המבצעית הרחבה בירושלים ופריסת הכוחות, הגיע רס״מ ארז כהן עם הכלב ׳תאז׳ לסייע לכוחות בעיסאוויה. במהלך הסריקה המבצעית שביצע, איתר הכלב ׳תאז׳ מטען נפץ מסוג צינור בסמוך למחסום הבידוק ממנו יוצאים תושבי עיסאוויה לכיוון כביש מעלה אדומים. 
 
כוח חבלה שהוזעק למקום אישר כי מדובר במטען נפץ, הזירה נסגרה והחבלן ביצע פיצוץ מבוקר של המטען ומנעו נפגעים באירוע.