ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו הורה לזרז קידום הכיסוי הסלולארי ביהודה ושומרון בעקבות גל הטרור, כך הודיע הבוקר (רביעי) מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בדיון שנערך בוועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון שכינס ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב בנושא. עוד דווח על תחילת ביצוע הקמת אתר תקשורת בוואדי חרמייה הסובל שנים ארוכות מבעיית קליטה קשה. הבוקר נדרס שם שוטר על ידי נהג ערבי.



במקומות רבים ביו"ש יש בעיה של חוסר קליטה סלולארית, דבר המקשה מאד את מרקם החיים של האזרחים ואף גורם לסכנה ביטחונית חמורה, שכן אי אפשר במקומות גדולים לדווח לכוחות הביטחון וההצלה על תאונות ואירועי טרור שקורים על הצירים ביו"ש.



ועדת המשנה התכנסה לדיון מעקב בנושא לאחר שבדיונים קודמים נרקמה תכנית בין משרד התקשורת, גורמי צה"ל, החברות הסלולריות והרשויות המקומיות, לכיסוי סלולרי מלא תוך שלוש שנים. ח"כ יוגב אמר בפתח הישיבה כי "התכנית אכן מתקדמת, אך לאט מדי, מאוחר מדי אבל בהחלט המצב מתקדם".




הדיון בוועדת חוץ וביטחון. צילום: אהרון בן חמו


חברי הוועדה עודכנו במצב הקמתם של לא פחות משבעה אתרים חדשים עד תחילת שנת 2016, עוד 12 אתרים שיוקמו במהלך השנים 2017-2016 ועוד 25 אזורים ללא כיסוי שבהם ישודרגו האתרים הקיימים.



חברי הוועדה קיבלו עדכון על המצב בוואדי חרמייה, בו ארע הבוקר פיגוע דריסה ונהרגו בו 11 אזרחים וחיילים בפיגועים ובתאונות. בשבוע הבא יחל במקום ביצוע הטמנת הסיב האופטי ובהמשכו יוקם בתחילת שנת 2016 מגדל התקשורת בתחנת המשטרה הבריטית – כיום בית יד לבנים לזכרם של הנופלים במקום.



"חוסר הכיסוי הסלולארי פוגע ביכולת להציל חיים גם במרקם החיים של קרוב ל-400 אזרחים החיים ביו"ש" סיכם ח"כ מוטי יוגב והוסיף: "אני שמח שסוף סוף, גם בסיוע מנכ"ל משרד התקשורת, החברות הסלולריות וגורמי מערכת הביטחון, אנחנו עוקבים אחרי תכנית עבודה ולוחות הזמנים לביצועה ומקווה ומאמין שנגיע לכיסוי סלולארי מרבי ומיטבי של הכבישים והיישובים ביהודה ושומרון כפי שקיים בכל שטחה של מדינת ישראל".