המצב הביטחוני ממשיך להסלים.



פיגוע דקירה אירע הבוקר (חמישי) בבית שמש ברחוב יחזקאל פינת חבקוק הנביא, צעיר חרדי נפצע באורח בינוני ושני מחבלים נורו ונוטרלו. הצעיר פונה להמשך קבלת טיפול לבית החולים "הדסה" בעיר.



ככל הנראה מדובר בשני מחבלים שניסו לעלות לאוטובוס ונהדפו על ידי אזרחים. לאחר מכן הם ניסו להיכנס לבית הכנסת "קול יהודה" בשכונה והספיקו לדקור צעיר בפלג גופו העליון ומצבו כאמור בינוני. שוטרים שהיו במקום ירו בהם, נטרלו אותם ומצבם קשה.



בבדיקה של החשודים לאחר נטרולם, נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת עם סמלי "עז אל דין אל קאסם".



את הפיגוע ביצעו שני מפגעים, ילידי שנת 1995 מהכפר צוריף שבאזור יתיר. אחד מהם הינו פעיל חמאס שלקח חלק בפעילות "כותלה אל אסלמיה" (אגודת הסטודנטים של חמאס), והמפגע השני היה עצור בין השנים 2012-2014 לאחר שנתפס עם סכין באזור מערת המכפלה.




זירת הפיגוע. צילום: מדברים תקשורת


חובש רפואת חרום במד"א ישי גליק, שהגיע למקום ככונן עם אופנוע של מד"א, סיפר: "על המדרכה ישב צעיר חרדי כבן 18 בהכרה מלאה, הוא סבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. יחד עם כוננים נוספים שלנו הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה לבית חולים".




הזכין מפיגוע הדקירה. צילום: חטיבת דובר המשטרה


דוד לף, ראש סניף בית שמש של איחוד הצלה מסר: "נתקלנו באדם שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לתחנת האוטובוס והיה בהכרה מלאה. כוחות הביטחון פעלו לנטרול המפגעים שבשלב זה שוכבים על הקרקע".



עוד הוא אמר: "בשלב זה המתנדבים מטפלים במספר נפגעי חרדה ופצוע יחיד שסובל מפצעי דקירה. כוחות גדולים של משטרת בית שמש פועלים בזירה".




בית הכנסת ממנו יצא הצעיר החרדי שנדקר. צילום: מדברים תקשורת


האירוע מתרחש לאחר שאמש אדם יהודי נורה למוות לאחר שבטעות זוהה כמחבל. שני אנשי כוחות ביטחון ניסו לעלות לאוטובוס בירושלים, אדם שירד ביקש מהם תעודה מזהה וכשהשניים ביקשו לבדוק אותו, הוא תקף אותם באגרופים לטענתם וניסה לחטוף את הנשק של אחד מהם. בוצע ירי לעברו, ממנו הוא נהרג.



בנוסף, ארבעה חיילים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו אתמול בפיגוע יידוי אבנים ודריסה, בהם אחד בינוני-קשה ועוד שלושה במצב קל, סמוך לבית אומר על כביש גוש עציון.



מחקירה ראשונית עולה כי יושבי הרכב יצאו ממנו לאחר שיידו לעברם אבנים ואז נדרסו על ידי רכב חולף, על פי עדי ראייה - באופן מכוון. הפצועים טופלו על ידי צוותי מד"א ירושלים. המחבל הדורס נורה והוא במצב אנוש.