הירי השגוי שהוביל להריגת היהודי בירושלים: שמחה חודדטוב ז"ל, בן 28 מירושלים, הוא היהודי שנורה למוות לאחר שנחשד כמחבל באירוע אתמול בירושלים, כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. בסרטון אבטחה שנחשף הערב מתועדים הרגעים של האירוע שנחשד תחילה כפיגוע לאומני, ואחריו התברר כי בוצע ירי בשוגג לעבר יהודי תושב ירושלים.



בסרטון נראה המאבק שהוביל בהמשך להריגתו בשוגג של חודדטוב ז"ל. במצ"ח ובמשטרת ישראל צפויים לחקור את המעורבים, אשר הרגו את היהודי לאחר שנחשד כי הוא מחבל, לאחר שצעק לעברם: "אני דאעש". מניעיו של חודדטוב ז"ל טרם ברורים למשטרה. 



ההרוג ניסה לחטוף נשק מהחיילים
הירי השגוי בירושלים לעבר יהודי
 

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי שני חיילים שפעלו במשימת אבטחת התחבורה הציבורית בעיר ניסו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו וחודדטוב שירד מהאוטובוס הבחין בהם וביקש לראות תעודה מזהה. הוא העלה את חשדם של החיילים והם בקשו ממנו להזדהות. על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

זירת אירוע הירי. צילום מסך 
נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. למרות זאת, חודדטוב המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל. מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר חודדטוב וירי נוסף בוצע ע״י החיילים עצמם. החשוד שנורה נהרג, וכאמור, בדיעבד התברר כי מדובר בחודדטוב, יהודי תושב ירושלים.