בצה"ל מתכוונים לבצע גיוס גדול של מילואים לפעילות מבצעית כדי לאפשר לכוחות הסדירים לשוב לאימונים ולפעילויות אחרת, זאת בעקבות המצב הביטחוני. הגיוס מצטרף לגיוס כוחות מילואים למשמר הגבול שסייעו לאבטח את מרכזי הערים, ובהם ירושלים הבירה. 



בתוך כך, כוחות הביטחון עצרו בתוך כיממה 105 מבוקשים ביהודה ושומרון - פעילות המעצרים הגדולה ביותר מאז מבצע שובו אחים לאיתו שלושת הנערים שנחטפו בשנה שעברה.



המעצרים בוצעו על ידי כוחות צה"ל, מג"ב ושוטרי מחוז ש"י. 47 מהמבוקשים נעצרו לאחר שתועדו על ידי השב"כ והצבא בהפרות סדר כשהם מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אזרחים ולעבר כוחות הביטחון. 35 מהעצורים הם אנשי חמאס. המעצרים בוצעו במחנה הפליטים בלאטה, בכפרים סביב ג'נין, שכם, אל־בירה וסינג'יל, ובכפרים העוטפים את רמאללה וחברון. כמו כן נעצרו פלסטינים בכפרים שמהם יצאו פיגועים דוגמת אל־פוואר, בית עווא, סילוואד ובית אומר.



גורם ביטחוני מסר כי מדובר במבוקשים שאלמלא נעצרו הם היו יוצאים לשטח ומבצעים פיגועים. רובם אינם חברים בארגונים ובחוליות טרור ואלה שיש להם קשר עם ארגונים, נחקרים בידי שב"כ.



כפי שפורסם בתחילת השבוע ב"מעריב", חמאס הורה להעביר את פעילות הטרור לשטחי יהודה ושומרון, מה שהתבטא בשורה של פיגועים קשים בשטחים אלה, בצד רגיעה יחסית בירושלים. גורם צבאי הסביר כי ההחלטה של חמאס להעביר את מרכז הטרור ליו"ש נבעה מכך שבירושלים ישנה אבטחה כבדה מאוד.


בליל המעצרים הגיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט לגזרה וסייר בגשר חלחול, בקריית ארבע ובצומת אל־פאוור, יחד עם אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי, ומח"ט יהודה, אל"מ יריב בן עזרא.



בראיון לערוץ 2 אמר אתמול הרמטכ"ל: "אין פתרון צבאי ממוקד ומובהק לאתגר מהסוג הזה. יש מענה משולב, רב־ממדי. התפקיד שלנו כצבא הוא לספק תשובה ולהחזיר ביטחון ושקט. ידענו לתת פתרונות בעבר לגלי טרור של מתאבדים ושל דריסה וסכינאות, ויש לנו ידע רב להתמודד מול איומים כאלה ולאפשר לדרג המדיני לקבל את ההחלטות מעמדה של כוח ויתרון ולא תחת לחץ".