הותר לפרסום היום (ראשון) כי המחבל מוהנד אל עוקבי, תושב הפזורה הבדואית חורה, שביצע את הפיגוע בבאר שבע היה בקשר עם חמאס במשך תקופה ממושכת ונערך לפיגוע אותו ביצע ביום ראשון שעבר.



מחקירת ימ״ר נגב מחוז דרום עולה כי בתחילת השבוע שעבר, בסביבות השעה שבע, הגיע המחבל לתחנה המרכזית בבאר שבע, נכנס דרך הכניסה הסמוכה למקדונלד'ס כשאחריו נכנס החייל עומרי לוי ז״ל מאותה כניסה.


הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

כעבור דקה זיהה המחבל את החייל והתחיל לעקוב אחריו בסמוך לרציפים. כשתי דקות לאחר מכן חלף המחבל על פני החייל שהמתין באחד הרציפים.



כשאל עוקבי זיהה את החייל פונה לשירותים, הוא נכנס פנימה וירה בו מטווח קצר. לאחר מכן הוא לקח את נשקו של החייל והתחיל לירות לכיוון השוטרים ולוחמי היס"מ שהתקרבו לשירותים.



בעימות שהתפתח במקום ניסה המחבל לברוח למכולות הזבל במטרה להימלט, ובזמן מנוסתו חוסל על ידי לוחמי יס״מ נגב. ובלשי תחנת באר שבע מצאו ליד גופתו הסכין עמה הגיע .



עוד עלה מהחקירה כי המחבל היה בקשר עם החמאס במשך תקופה ממושכת וכי הפיגוע תוכנן על ידו. במכשיר הפלאפון שלו נמצאו תמונות של פעילי חמאס, תמונות של כלי נשק וחומרים נוספים.



"נפל עלינו כרעם ביום בהיר"



בתום חקירה משותפת של ימ״ר נגב ושירות הביטחון הכללי הוגשה כנגד אחיו של המחבל הצהרת תובע בחשד לאי מניעת פשע, לאחר שמחקירתו עלה כי ידע שאחיו רכש אקדח וכי היה עד לתהליך ההקצנה אותו עבר המחבל על רקע אירועי הר הבית ולא דיווח על כך .



מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, ציין כי "לאחר שהוסר צו איסור הפרסום ניתן לומר באופן נחרץ ובניגוד לחרושת השמועות ותיאוריות הקונספירציה שהופצו בימים האחרונים ברשתות החברתיות כי מוהנד אל עוקבי בשונה מהנטען אינו חף מפשע".



"הוכח חד משמעית כי הוא המחבל שרצח את החייל עומרי לוי ז"ל והיה מעורב בירי והפגיעה בשוטרים שבאומץ לב נטרלו את המחבל ומנעו המשך מסע הרג רצחני. הראיות הרבות שנאספו ואשר כללו את מעצרו של האח החשוד באי מניעת פשע מלמדים באופן ברור כי המחבל תכנן את מעשיו בקפידה ולאורך זמן והיה נחוש לפגוע ולהרוג את ורבים נוספים", הוסיף הלוי.



אל-עוקבי הוא בן בכור למשפחה בת שמונה נפשות, אביו מובטל ומוהנד היה מפרנס יחיד של המשפחה וסייע לה בפרנסתה. אל-עוקבי בן ה-21 עבד כמסגר ותכנן לחסוך כסף כדי ללמוד לימודים אקדמיים.



בני המשפחה היו בהלם כששמעו על הפיגוע שעשה בבאר שבע. "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", אמר שייח' השבט סעיד אל-עוקבי, "פשוט לא האמנו", הוא הוסיף, יממה לאחר הפיגוע.