לרגל יום השנה העשרים להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, פרסם היום (ראשון) ארכיון צה"ל במשרד הביטחון רגעים נדירים מתחנות חייו של רבין. 



יצחק רבין מגיב לזכייתו בפרס נובל לשלום

באחד הסרטונים נראה ראש הממשלה המנוח יושב בלשכתו, כשלצידו ראש לשכתו, איתן הבר, ומנכ"ל משרדו, שמעון שבס, מקשיבים לשידור החי בו מציג הקריין באוסלו את רשימת הזוכים בפרס נובל לשלום ובהם (לפי סדר ההקראה) יאסר ערפאת, שמעון פרס ויצחק רבין.

יצחק רבין נועד עם המלך חוסיין בעקבה, 1995

יצחק רבין נועד עם המלך חוסיין בעקבה, 1995 - חלק 2

הרמטכ"ל יצחק רבין מסכם את מלחמת ששת הימים

כמו כן, מפרסם ארכיון צה"ל קטעים נדירים נוספים, בהם: פגישה לילית של רבין עם המלך חוסיין בעקבה ב-1995, בסרטון נראים השניים נפגשים מיד עם הנחיתה בירדן כשהם נכנסים יחדיו ללובי בטרמינל של שדה התעופה. במפגש לא רשמי שם הם משוחחים על ענייני תיאום ביטחון מול האמריקאים. בין השניים נרקמה מערכת יחסים מאוד קרובה ומלאת הערכה הדדית.

יצחק רבין מסייר עם משה דיין בעיר העתיקה לאחר מלחמת ששת הימים



בסרטון נוסף מסכם רבין את מלחמת ששת הימים במילותיו: "זאת הייתה המלחמה הגדולה והמקפת ביותר שעמדה בה מדינת ישראל. עוד מוקדם לסכם את מלא משמעותיה. חסרים לנו את העומק בזמן ואת הפרספקטיבה ויתכן מאוד שלהשפעותיה יהיו השפעות לטווח ארוך".



"במלחמת ששת הימים עמדנו בהתמודדות צבאית בו זמנית כנגד צבאות של ארבע מדינות ערב: מצרים, ירדן, עירק וסוריה, והכינו אותם צבאית והכרענו אותם".



עמידתו של רבין מול המצלמה מזכירה יותר את הסיכומים שנעשים כיום לאחר מבצעים ואירועים ביטחוניים כולל אמירות של לקיחת אחריות.