המחבל שביצע הערב (ראשון) את פיגוע הדקירה בצומת אריאל שבשומרון, נתפס בכפר הפלסטיני מרדה, הסמוך להתנחלות. בפיגוע נפצע צעיר בן 25 באורח בינוני לאחר שנדקר בחזהו. הוא פונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

המחבל, שנלכד בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ וצה"ל, הוא תאמר חדיר, בן 25, תושב הכפר ביתא הסמוך לשכם, והוא אינו מוכר לכוחות הביטחון. בחקירה ראשונית בשטח קשר עצמו החשוד לארוע והועבר לחקירת שב"כ.

האירוע התרחש בטרמפיאדה סמוך לשעה 17:15, כאשר חדיר הצליח לדקור את הצעיר הישראלי בן ה-25 בחזהו, ונמלט לאחר מכן. הפצוע קיבל טיפול רפואי בשטח על ידי פראמדיקים של מד"א. כוחות ביטחון נוספים הגיעו למקום, וערכו סריקות במטרה למצוא את המחבל.  

פאראמדיק מד"א יניב בקיש שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 25 יושב על המדרכה סמוך לכיכר בצומת הכניסה לאריאל. הוא היה בהכרה מלאה, דיבר איתנו וסבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מיידי בשטח ופינינו אותו במהירות להמשך טיפול כשמצבו מוגדר קשה ויציב". 

ראש עיריית אריאל, אליהו שבירו הגיב על האירוע: "אני רואה בחומרה רבה את המצב שמחבל מגיע לצומת אריאל שסמוכה לעיר ופוגע באנשים חפים מפשע. אנו סומכים על כוחות הביטחון, יחד עם זאת נוודא כי פעילות הצבא תיתן מענה לתושבים היהודים בצומת". 

הוא הוסיף כי "צר לי שתל אביב, אריאל, רעננה וערים נוספות הפכו יעד לתקיפת יהודים חפים מפשע. אני מאחל לפצוע החלמה מהירה ומאמין כי כוחות הביטחון יתפסו את המפגע. לצערי ההסתה הבלתי פוסקת מצד ההנהגה הפלסטינית מובילה לתוצאות טרגיות אלה".