הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון עצרו היום (שני) לבדיקה במעבר כרם שלום, משאית ישראלית ובה כ-15 משטחים עם מאות מטרים של בדים מנומרים.



בדיקת הסחורה העלתה חשד בגלל צבע הבדים שמזכירים את מדיהם של ארגון חמאס וחלקם את צבע המדים של ארגון המדינה האסלמית דאעש. הבודקים בדקו את הבדים, מכמה סוגים וצבעים, שככל הנראה יועדו להגיע למתפרות בעזה שמייצרות מדים לחילות השונים של חמאס.



עוד נתפסו בדים מנומרים בהירים מהסוג שמשמש את לוחמי שלוחת דאעש בסיני. משלוח הבדים הוחרם ונפתחה חקירה נגד המעורבים. ניסיונות ההברחה במעברים לא נפסקים ומאז תחילת שנת 2015 סוכלו למעלה מ-500 ניסיונות הברחה של מוצרים אסורים הודות לשיתוף פעולה של שב"כ, מתאם הפעולות בשטחים, המכס ורשות המעברים במשרד הביטחון.




משלוח הבדים שנתפס בכרם שלום. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון



רק אתמול הכריזה ממשלת ישראל על דאעש, ג'בהת-א נוסרה וגדודי עבדאללה עזאם כארגוני טרור לפי פקודת מניעת טרור. נוכח התגברות הפעילות בשנים האחרונות של ארגוני טרור ג'יהאדיסטים וניסיונותיהם לפגוע בישראל דרך הגבולות, וכן לפעול בתוך המדינה, החליטה אתמול הממשלה בהמלצת שב"כ להכריז על ארגונים כהתאחדויות בלתי מותרות.



גורם ביטחוני מסר למעריב אונליין: "העובדה שמדי דאעש נתפרים ברצועת עזה, יחד עם מדי חמאס, מהווה חיזוק נוסף לטענות בדבר קיומו של שיתוף פעולה בין שני האירגונים".