אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (שני) בקיבוצים נחל עוז ובעלומים, על גבול רצועת עזה. אזרחים דיווחו על פיצוץ מחוץ ליישוב. אין נפגעים, לא ידוע על נזק. ככל הנראה מדובר בשיגור מצפון הרצועה.



ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיב על הירי אל עבר מדינת ישראל: "הירי לא נפסק לרגע ומבחינת ראש ממשלת ישראל, המצב תקין והשגרה יכולה להימשך. נתניהו החליף את האיום האיראני, באיום של חרב וסכין העיקר להמשיך לשלוט תחת משטר של פחד והסתה.



ילין התיייחס גם ליום השנה לרצח ראש הממשלה רבין ז"ל: "רבין ידע לשבור רגליים וידיים, אבל ידע גם להושיט יד להסדר מדיני. נתניהו ממשיך להיגרר ולרמוס את כבודה של המדינה, אפילו הדיונות בעזה כבר יודעות שלא תבוא תגובה".



"את העוטף הפקרת, את ירושלים חילקת, ואת יישוביי קו העימות זנחת. מנהיג תפקידו להוביל, לפעול מתוך אומץ לב ולחתור להכרעות גם אם הן קשות.


די לרקוד לצלילי חמאס, אני מזמין אותך לבוא יחד עם משפחתך לערב אחד של אזעקות - צא מהאולימפוס, רד אל העם", הוסייף חבר הכנסת.



ביום רביעי נורתה פצצת מרגמה לעבר הדרום ונפלה בשטח פתוח. סריקות בוצעו באזור לאיתור הנפילה. קודם לכן, התושבים באזור דיווחו על נפילה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או נזק.



לפני כשבועיים נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 



בתחילת החודש, ערב סוכות, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. ביישובים נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה נשמעה אזעקת צבע אדום סמוך לשעה 23:00 בלילה.



כמה דקות לפני האזעקה הפלסטינים דיווחו על שיגור כושל נוסף של רקטה, שעל פי דיווחים היא נפלה בשטח הרצועה. מדובר בשני שיגורים שלפחות אחד מהם כשל. כוחות הביטחון ביצעו סריקות ומצאו את הרקטה ליד גדר המערכת.