חמישה לוחמי גדוד שקד של חטיבת גבעתי נעצרו לחקירה במשטרה הצבאית החוקרת לאחר שצולמו על ידי מצלמת האבטחה כשהם מבצעים מעצר חשוד פלסטיני באלימות. 


בצילומים נראה אנסאר עאסי, בן 25, עומד בפתח המחסן בו הוא עובד, כשהחיילים מגיעים אליו ובועטים בו ומכים אותו. לטענת ארגון "בצלם", עאסי סבל מחבלות וטופל בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
הסרטון המתאר את מעצר הפלסטיני באל בירה

לוחמים בנח"ל החרדי נעצרו בחשד שהיכו פלסטינים

עוד טען הארגון, כי הפלסטיני הוחזק במעצר למשך יומיים לפני שהובא לחקירה במשטרת שער בנימין, שם אמרו לו החוקרים כי שלושה חיילים העידו שזיהו אותו מיידה אבנים. בחקירתו הכחיש עאסי את ההאשמות אולםלטענת הארגון המשטרה לא טרחה לנסות לאמת את גרסתו, למרות זמינות התיעוד ממצלמות האבטחה.

עוד נמסר מ"בצלם", כי רק לאחר דיון הארכת מעצר בבית המשפט הצבאי בעופר, שבו הבהיר עורך דינו כי קיים תיעוד של התקרית, הסכימה המשטרה לצפות בחומר.

מארגון חננו המייצג את חמשת הלוחמים, נמסר כי החמישה שוחררו בתום חקירתם לאחר שהסבירו כי הפעילו כוח סביר בנסיבות העניין. עוד נמסר בתגובה, כי "דווקא בימים אלו אנחנו עדים לגל מעצרים של לוחמי צה"ל בידי המשטרה הצבאית בחשד שהפעילו כוח כלפי מחבלים. מדובר בשערורייה. מדוע רשויות הצבא עונות אמן אחר גרסאות של מחבלים או ארגוני שמאל קיצוני, במקום לגבות את לוחמי צה"ל?"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמי צה"ל. האירוע תוחקר על ידי מפקדי היחידה ונמצא כעת בחקירת מצ"ח".