פרקליטות מחוז צפון החליטה היום (רביעי) כי מי שנחשדה כמחבלת בעפולה ועמדה עם סכין במרכז התחנה המרכזית בעיר לפני כשבועיים, היא אינה מחבלת ולא יוגש נגדה כתב אישום.

מתברר כי אסרא זידאן, שנורתה במקום ונפצעה, סבלה בעבר מבעיות נפשיות וכבר בשלב מוקדם העריכו בשב"כ ובמשטרה שזידאן לא ניסתה לפגוע באיש אלא חיפשה דרך לשים קץ לחייה כפי שניסתה לעשות כמה פעמים בעבר, ומצאה את הדרך לעשות זאת באמצעות המצב הבטחוני הרגיש.
 
בשבועיים האחרונים בדקו ובחנו את הסרטונים וראו כי זידאן עמדה ליד בחור חרדי ולא ניסתה לדקור אותו, יחד עם זאת, כשהנשקים היו שלופים בכיוונה היא הרימה את היד בתנועה מאיימת עם הסכין. בפרקליטות לא מאשרים אבל לא מכחישים ובעיקר אומרים שטרם התקבלה החלטה תחת איזה סעיף אישום פלילי או לאומני להעמידה לדין אם כי "העובדות והתמונות והרקע מדברים בעד עצמם", לדבריהם.

מאידך, כדי לא להפוך את המקרה לתאונה של כוחות הביטחון בתהליך קבלת ההחלטות של אלה שירו בה, ביניהם לוחמי משמר הגבול, ההערכה היא שגם הם לא יואשמו בדבר. 


בבית המשפחה לא הופתעו מהמגמה המסתמנת וסיפרו כי ידעו כל העת שבתם אינה מחבלת. במשפחה מודעים לכך שהתמונות שלה אוחזת בסכין עוררו תהיות אבל בתוך המשפחה ידעו ש"היא לא מסוגלת לפגוע בזבוב" כדבריהם והיא לא תואשם כמחבלת ולכן ההחלטה המסתמנת מתקבלת בשיוויון נפש מסוים.

ברשימה המשותפת זועמים על ההחלטה לא להעמיד לדין את השוטרים שירו במי שנחשדה כמחבלת בעפולה. ח״כ יוסף ג'בארין (חד"ש רשימה משותפת) אמר כי "ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטרים שירו שישה כדורים באסראא עאבד, מעניקה אור ירוק לשוטרים אחרים לירות ללא הצדקה ונותנת הכשר למדיניות היד הקלה על ההדק. כל מי שראה את הסרטון רואה שלא נשקפה כל סכנה לשוטרים או לסביבה שמצדיקה ירי, רק בנס הירי לא הסתיים במותה של אסראא. נפעל להגשת ערעור על ההחלטה המגמתית והשגויה הזו".